Har en Daiken inomhusdel som låter mycket högt. Lager säger dom som vet.
Var får man tag i sådana och till vilken kostnad?
Beskrivning på bytet?

Mvh
 
Ändra gärna rubriken till Daikin och lägg till modellnummer så ökar chansen att folk kan hitta tråden och förhoppningsvis besvara din fråga om de vet något om detta.
 
  • Gilla
mrPersson67
  • Laddar…
Etikett på vit utrustning med tekniska data och tillverkarinformation; CE-märkt, tillverkat i Tjeckien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Daikin inomhusdel låter ruggigt högt.
Var hittar jag lager till fläkten?
Anvisningar för bytet?
 
A
Jo denna kan låta alldeles för djävligt när lagren i fläkten ger sig
beror ju lite på vilken motor som sitter i din men 608ZZ är vanligast 2st
du får ta bort
hela kåpan
elektroniken
lossa förångaren/kondensorn
lossa motorn
lossa ta bort fläkttrumman
lirka ut motorn
med motorn i handen så ser du om du kan dela denna utan att den blir skrot
alt2 är om du mot förmodan får tag i daikin support beställa en ny motor av de
den här kan vara för gammal för de skall sparat reservdelar men tur måste man ha
 
Never ending story...
H Vitmålat rum med tavla av skepp, luftkonditioneringsenheter och trästol. Vintage och maritimt tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ar nu fått tag i en fullt fungerande inomhusdel till enheten. Är använd under några år och sedan gick utomhusdelen sönder. Förra ägaren fick rådet att köpa ny komplett anläggning och gjorde det...
Efter att inomhusdelen monterades ner har den stått i förråd i många år. Ser fin och ren ut. Rören är ihopklämda och kapade innan skarven närmast enheten.
Vad behöver jag för att byta själv eller finns det någon i närheten som kan hjälpa mig....
 
Ominstallation. Behövs en kyltekniker som gör det numera. Kostar sina slantar och man vet ju inte säkert att allt fungerar.
 
A
U UffeT skrev:
Never ending story...
H[bild] ar nu fått tag i en fullt fungerande inomhusdel till enheten. Är använd under några år och sedan gick utomhusdelen sönder. Förra ägaren fick rådet att köpa ny komplett anläggning och gjorde det...
Efter att inomhusdelen monterades ner har den stått i förråd i många år. Ser fin och ren ut. Rören är ihopklämda och kapade innan skarven närmast enheten.
Vad behöver jag för att byta själv eller finns det någon i närheten som kan hjälpa mig....
Skall man göra detta riktigt så måste man tömma den du har, byta innedel, vakumsuga och fylla systemet igen.
det tar tid flera timmar.
sen finns det en massa shortcuts förstås, men då behöver man veta vad man gör.

Det tråkiga här är att det er ut som om innedelen sitter på en innervägg?
då kan det bli mer än pyssligt att dela skarvarna och få dessa täta igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.