Nu är det åter igen dags att byta upp sig på Rakapparatsfronten. Det brukar ju bli typ vart 5e år eller så.

Någon som har synpunkter o tips att dela med sig?

Har sett att det kommit massa krimskrams runt apparaterna: Gel behållare, reningsstation, laddstation osv......

Dom två senaste har varit på det klassiska 3-huvud philips varianten... dax för nya philips tefatsvarianten, eller tom Braunstuket??

Tefatsvarianten
bild.php

Klassisk Philips variant
bild.php

Braunstuket
bild.php
 
Milkshaken
Nej du Nimajneb, rakapparat är det länge sen man använde.... Gilette Mach3 och ett bra gel, typ GiletteGel och du blir välrakad som få...:)
Nåväl... Jag e så jäkla håröm, så för mig gäller endast skarpa fina blad med massor av gel......
 
Milkshaken skrev:
Nej du Nimajneb, rakapparat är det länge sen man använde.... Gilette Mach3 och ett bra gel, typ GiletteGel och du blir välrakad som få...:)
Nåväl... Jag e så jäkla håröm, så för mig gäller endast skarpa fina blad med massor av gel......
Tycker det blir lite kladdigt i blen bara o köra med hyvel:D
 
Milkshaken
I bilen ska man fan inte raka sig... :(
 
Nimajneb skrev:
Tycker det blir lite kladdigt i blen bara o köra med hyvel:D
Hur ser ditt förarsäte ut? Är det fullt med skäggstubb, den bilen skulle jag inte vilja köpa.

Jag går ut duschen, Mach 3 och gel så är jobbet klart på mindre än 20 sekunder!
 
Nimajneb skrev:
Tycker det blir lite kladdigt i blen bara o köra med hyvel:D
Då har du för fin bil ;)
 
Braunstuket fungerar himla dåligt tycker jag. Dom roterande är klart bäst om man inte rakar varje dag. Tredagars fixar inte en braun utan att det blir fläckvis halka.
 
Fick en ny till jul klapp utav tanten i år och kan bara rekomendera Philips RQ1250. Den är mycket bra!
 
Jag blev överlycklig när jag hittade en philips av klassisk modell för 400:- för ett tag sedan.
Funkar helt ok, dessutom så fick jag pengar över till elverktyg. :)
 
danbanan2 skrev:
Fick en ny till jul klapp utav tanten i år och kan bara rekomendera Philips RQ1250. Den är mycket bra!
Vad är fördelen med tefatsmodellen jmf med klassikern?
 
Den rakar mycket jämnare och snabbare tycker ja. Känns även behagligare att dra den emot hakan när den har större anläggningsyta och har ett böjbart/flexibelt rakhuvud som den Philipsen har.
 
Köpte nya skär till min klassiska Philips som är ca 10år och nu snurrar den på x-antal år. Och ännu inga problem med Lion-ackarna ännu. Visst skulle man kunnat få en ny "billighetsmodell" till nästa samma pris men lite miljövänlig vill man ändå vara och de nya modellerna inte tillför något extra, mera än design och floskelreklam, när den nuvarande rakar så att man är nöjd.
 
Själv tycker jag att Braun-modellen är helt överlägsen, känns som den kommer åt bättre än den där elefantfoten till Philips som man ska försöka raka sig med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.