Klonkers
Hej! Sambon lade märke till en suspekt missfärgning av parkettgolvet under kylen.

När vi väl rivit ut allt så ser skadan ganska begränsad ut, måste man dock riva upp hela spånskivan för att kolla läget längre ner i konstruktionen? Parketten ger utslag på 50% fukt men jag tror det är handhavandefel med mätaren då det känns snustort. Spånskivan i sin tur ger inget utslag alls 🤔

Vad är lämpligast att göra?
 
  • Hand håller fuktmätare mot trä; visar 14.8% fuktighet på digital display.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Luftkvalitetsmätare med grönt ljus indikerar tillfredsställande nivåer, placerad vid ett hörn på kontoret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två träplankor lutade mot en vägg, möjligen använda för renovering eller inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av rum med vita och beigea ytor, smutsfläckar. Otydlig, arkitektonisk detalj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med skuggor, reflektioner och en genomskinlig plastpåse, möjligt vattenläckage eller fläck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Transparent matta på trägolv, möjligt slitage eller fläck syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade gjort ett hål med en hålsåg eller multiverktyg i spånskivan för att kolla, ser det lugnt ut så ta en bit trä och trä in i hålet, skruva fast det ovanifrån så hålet får en botten, sätt tillbaka det du sågat loss och skruva/limma fast igen.
 
  • Gilla
Klonkers
  • Laddar…
BirgitS
Kan vara bra att kontakta försäkringsbolaget. Det har ju uppenbarligen kommit ut en hel del vatten. Sen får försäkringsbolaget säga om de vill ha dit en oberoende besiktningsman som mäter fukten eller om de nöjer sig med din kontroll.
 
  • Gilla
Klonkers
  • Laddar…
Klonkers
Tack! Jag kör båda tipsen så får vi se vart det slutar :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.