Nu är det så äntligen dags att börja bygga upp igen!
Huset är från -61 och allt är murat, och det är betongvalv. Inga regel/skivkonstruktioner med andra ord. Badrummet är 4,5 kvadrat.
Rivning och lite annat är gjort. Har bla annat rivit en vägg och murat upp en ny i leca. Har dessutom bilat bort golvkakan och rensat bort de gamla järnrör som hörde till värmen.
Från scratch nu med andra ord!
Jag står nu i startgroparna för att gjuta nytt golv. Jag tänkte mej cellplast i botten, armeringsnät och i detta fastsatt slang för golvvärme.
Vilken betong ska man välja?
EPS känns inte aktuellt eftersom jag ska ha cellplast och dessutom vill ha golvet massivt.
Vanlig finbetong torkar för sakta.
Tips på sorter mottages tacksamt!!

Sen undrar jag hur det förhåller sej med hållfasthet i en vägg av leca? Väggen skall putsas med vanligt putsbruk C och sedan såklart kaklas. (Nej jag har inte glömt tätskiktet, men det känns onödigt att ens ta upp...)
I väggen ska det sättas duschdörrar av glas. Jag har fått för mej att det funkar att helt sonika bara borra och plugga som vanligt? Alltså inget kortlande eller så...
Vad tror ni?
 
Ingen?
Två frågor ju;
Vilken betong?
Håller lecan?
Tackar på förhand!
 
Hittills 103 läsare men INGEN som svarar.:S
Hoppas jag inte förolämpat nån på nåt vis......:blushing:
 
Ardex A 38 mix är en snabbhärdande betong (http://www.ardex.se/Product.aspx?r_id=16390). Ge oss lite mer info om hur det ser ut så kanske vi kan ge dig förslag på andra produkter och tillvägagångssätt!

Lecan håller!
 
Yes! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.