va inte ledsen för det, jag betvivlar starkt att Makita gräsklippare ligger i närheten av Klippos kvalitet, vad jag förstår världens bästa gräsklippare
 
Skulle behöva en ny till stugan om jag inte får fart på Klippon men klipphöjden på Makitan är lite väl hög ...

ImageUploadedByTapatalk1337962325.236990.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vill man verkligen ha uppsamlare, brukar väl bara bli stopp och geggigt i såna?
 
TeroM - uppmärksamt. :)

Jag lyckades ju efter intensivt arbeta döda min kära Klippo förra året och nu börjar det bli lite väl vildvuxet här utanför, gräset når mig till strax under knäna...
Klart att en nya Klippo hade suttit fint men ekonomin tillåter inte riktigt sådana utsvävningar just nu så detta är ju klart intressant. På något vis inbillar jag mig att Makitan är iallafall snäppet bättre än klippare i samma prisklass här hemmavid?
 
Det där ser ju ut som vilken "kinaklippare" som helst, med en enkel B&S-motor och en massa plastdetaljer. Att ha den på landet (blygsam användning) är säkert helt ok om man ställer undan den i skydd när den inte används, men jag skulle inte betala extra för att den har en Makita-dekal.

F ö så tar man väl inte död på en Klippo (kört över den med dumper?), den beöver säkert bara lite service & kärlek (y)

(Köpte själv en Klippo Excellent med Honda-motor häromdagen, förvånansvärt tyst & fin maskin)
 
Axminster har också en Makita-klippare på kampanj just nu. Tror den låg på £160-170. Dock så skulle frakten gå på £76 - nästan 50% av priset på klipparen.

Alltså - läge att kolla vad frakten blir innan du beställer!
 
Off topic Angående Klippo Exellent har en honda gräsklipare självklart med honda motor på och den startar alltid på första eller andra rycket och är tyst och bara går och går. Fick den för 9 år sedan och redan då var den några år gammal. Har nog bara fyllt på olja någon gång och bytt tändstift en gång tror jag.

Pär
 
Till er andra som också missade helgerbjudandet från ToolStop. Makita Direct i England har nu ett mycket bra erbjudande på Makita PLM4611 och PLM4612.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.