Efter att jag pensionerat min PopCorn A-110 då den drev mig smått till vansinne så funderar jag på en Boxee Box.
Den verkar ha en del godsaker som skulle uppfylla kraven - Samt sådant man absolut inte har användning utav.
Idag står den ett äldre BareBone (Asus Pundit-R med Intel P4 2.8Ghz) system vid TV för film och bilder. Musiken kör jag via en Apple Airport Express.

Stötte på patrull igår när det skulle spelas en del MKV filer av lite bättre kvalitet då grafiken spökade ut totalt så det kanske är dags att ställa Punditen på skrivbordet och ha den till andra, enklare ändamål.

Frågan kommer då jag kikade på Boxeen i vintras men nu har den ju gått ned i pris en del och ligger på under 2000kr vilket jag kan tycka är helt okej för en MediaSpelare - Om den verkligen lever upp till förväntningarna.

En med inbyggd HDD fyller inget syfte då jag har en NAS med kapacitet långt över behovet.

Ngn som har en eller kanske bara testat en och vill dela med sig av åsikter och tycke?

Bra eller anus?
 
Har kollat en del på den och tror att den ska vara riktigt bra. Har fått bra omdömmen på nätet, verkar dock vara lite problem med mjukvaran, men det beror kanske på hur petig man är.

Gillar även fjärrkontrollen med QWERTY-tangentbord på baksidan.
 
fubar skrev:
Har kollat en del på den och tror att den ska vara riktigt bra. Har fått bra omdömmen på nätet, verkar dock vara lite problem med mjukvaran, men det beror kanske på hur petig man är.

Gillar även fjärrkontrollen med QWERTY-tangentbord på baksidan.
Just debatten gällande mjukvaran verkar härstamma från precis när den lanserades!? De utvärdering jag läst är ganska tidiga, 2010 samt i början på 2011 och det är, precis som du säger, mycket snack om just mjukvaran som buggar en aning.

Svårt att veta om detta är avklarat.
 
Kan du inte ladda ner mjukvaran och testa på en dator, funderade själv på att prova...
 
Xtreamer ska tydligen va ruggigt bra också
 
frohike skrev:
Xtreamer ska tydligen va ruggigt bra också
Kikade på den igår men det är ju prislappen som är lite hög - Dessutom är det mer av en dator med all funktionalitet som, i vart fall jag, inte har behov av. Den kommer att användas primärt till just film och foto - Kanske även FaceBook till tanten om det är smidigt, en del webradio tjänster verkar lovande dessutom.

Jag har en ganska okej NAS som gör mycket av det andra man kan behöva i hemmet... =)
 
kysan skrev:
Kan du inte ladda ner mjukvaran och testa på en dator, funderade själv på att prova...
Har för mej att jag läste nånstans på nätet att det inte var riktigt samma sak, hittar tyvärr inte var. Nätet är stort...
 
frohike skrev:
Inte [länk] den ligger ju under Boxee dessutom wifi och usb 3.0
Ahh - Jag trodde du menade Xtreamer Ultra Xtreamer Ultra

Vad gäller WiFi så besitter ju även Boxeen samma egenskap.

Ska kika på den där..
 
Nu ska jag bara påpeka att jag själv sitter med en Popcorn A-100 och inte äger någon Xtreamer..
Har dock en vän som har Xtreamer Pro vilket han är mycket nöjd med. Och det lilla jag har pillat på den så gillar jag den mer än min Popcorn.
Kommer väl låta min A-100 gå tills den lägger ner.
 
frohike skrev:
Xtreamer ska tydligen va ruggigt bra också
Blir lite skeptisk - Det finns väldigt lite info om den, 256Mb Ram? NextGen Processor säger ju inte mycket om prestanda heller, vad gäller möjligheten med HDD så är detta i mitt tycke överflödigt.

Det jag verkligen gillar med Boxeen är just fjärrkontrollen som möjliggör en del - Dessutom skall det finnas applikationer för att styra den med iPhone?! Samt funktionalitet för iPad...
 
Jag har haft min boxee sedan den kom ut i sverige och jag tycker den är skit bra
nu har jag inte erfarenhet av någon annan media spelare.
så jag är väl lite partisk men ändå.
lite sur över att det inte finns spotyfi till den ännu men det finns groovshark i stället.
och att jag inte kan använda min open vpn anslutning på den.
fast den spelar alla format som jag har provat på den.
 
Jag har en boxee och är helnöjd med den fungerar bra att streama mina filmer (trådat) ingen som har hängt sig osv .
Den behöver några sekunder att buffra men sen så flyter det på, har du sen en ipad så är det ännu coolare.
Har även en Dune D1 som är lite med proffsigare och inbyggd plats för hårddisk men summa summarum så har jag en tendens till att använda mig av boxee boxen oftare.
 
Bygproj skrev:
Jag har en boxee och är helnöjd med den fungerar bra att streama mina filmer (trådat) ingen som har hängt sig osv .
Den behöver några sekunder att buffra men sen så flyter det på, har du sen en ipad så är det ännu coolare.
Har även en Dune D1 som är lite med proffsigare och inbyggd plats för hårddisk men summa summarum så har jag en tendens till att använda mig av boxee boxen oftare.
Hur använder du din iPad tillsammans med Boxeen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.