När jag köpte min D-link så var en av anledningarna att den hade 1 dags gratis molnlagring och tjänsten marknadsfördes som att den skulle ingå "för alltid". Nu har D-link ensidigt avslutat denna tjänst. Det är oklart om jag fortsatt kommer att få "alerts" eller om även denna funktion försvunnit. Om det är så, har jag inte längre den tänkta nyttan av kameran. Jag förstår att jag kan teckna mig för ett abonnemang och betala månadsavgift för detta, men det var inte så jag hade tänkt det från början. Jag har även en Arlo med 7 dagars gratis lagring som även denna ska vara "evig" eller i alla fall så länge hårdvaran håller, och här har man inte dragit in tjänsten. Är D-link i sin "fulla rätt" att efterföljande ändra villkoren? Det påminner lite om Telenor, där det fanns många som hade obgegränsad surf men där man sen ändå lyckades ändra på detta...
 
Stäm dom för avtalsbrott! Kan kan dom, lär inte bli konsekvenser för detta tyvärr…
 
Ingen aning om det specifika bolaget, men ofta har tyvärr bolag finstilta villkor som gör att de kan komma undan.
 
Det blir sannolikt att snällt teckna ett abonnemang med dem...även om jag kan tycka att det är ganska oschysst...fast är helt med på att de bryr sig ganska lite om vad jag tycker....:surprised:
 
Eller så bestämmer du dig för att du inte vill göda skurkföretag. Att börja betala dem månadsavgift är ju bara att belöna deras omoraliska beteende.
 
  • Gilla
  • Älska
Festlund och 2 till
  • Laddar…
C
Om du bråkar med dem slutar det väl med att du får en rabattkupong på 500 spänn eller något. Så det kanske kan vara värt det(?)
Själv väljer jag bort produkter som är hårt kopplade till tillverkarens molntjänster.
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Ja det blev ju alltså då 12 månaders abonnemang för 259 sek….100 ”stiftade klipp” ingår. Men vad f-n betyder det…? Har googlat utan framgång…
 
Troligtvis automatiskt översatt så det ska stå pinned clips. Alltså att du kan spara och ha länk till 100 filmklipp.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.