Jag drabbades av ett, som det verkar, ganska vanligt fel att lampskyddet till Cylinda spisen gick sönder när det inte ville lossna utan våld. Det var barnen som skulle vara hjälpsamma och byta glödlampa och min gissning är att de använt nån tång. Inte ovanlig problem om man söker på nätet.

I alla fall, den lilla glaskupan av pressglas, dia 50 mm höjd 35 mm, skulle förnyas och jag höll på trilla av stolen när jag såg vad den kostar. 399:- plus frakt = 450:- Max 10:- är kostnaden för glaset, resten är ocker. Reservdelar kostar det vet jag men det här slår rekord. Jag bifogar en länk som visar hur lampskyddet ser ut.

http://www.nettoparts.se/images/c/CYL6912-MA.JPG

Jag vill inte påstå att nettoparts är ockrare för jag vet inte vad de betalar för lampskyddet men nånstans finns det någon/några som lägger på enormt mycket procent.

Nån som vet om nåt annat ställe att handla till en vettig peng?
 
Är det elektroskandia som försöker med detta rån?

Jag hade kollat med t.ex. Svennes vitvaror i Västerås om det går att få tag i ett beg lampskydd. De jobbar med beg vitvaror och har troligen ett förråd med reservdelar från skrotade vitvaror.
 
Kolla in närmsta ÅVC :).
 
A
90.- på cylinda eller rättare sagt elektroskandia
 
36:- tog den lokala Cylinda handlaren efter att ha beställt hem ett glas åt mig. E4380022. Mindre än en 10del av vad Nettoparts begär (fast de kanske hade pris inkl spis)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.