Precis när värmen slagit till har kylskåpet lagt av som på beställning! Det börjar pipa om det och en verktygssymbol blinkar tillsammans med felkoden SR. Vi har tidigare andra haft problem med att det har hänt men då har det bara varit att dra ur sladden och starta om det så har det funkat. Ibland har man fått upprepa proceduren några gånger då det inte gått igång samt att lampan inte har lyst i skåpet men efter några gånger på och av då har det startat igång. Samma sak här hänt vid några få elavbrott att vi fått rycka i och ur sladden någon gång tills det börjar lysa och då har även kompressorn startat.

Det som händer nu är att vi startar om det så lyser lampan men det blir inte kallt i skåpet.det känns som att det kommer lite kyla men långt ifrån tillräckligt.
Har dragit ut det och känner att kompressorn är varm men att den inte är igång!
Interiör av ett öppet kylskåp med felkod SR på displayen och varumärket Cylinda synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kompressor och elektriska anslutningar i baksidan av ett kylskåp med synliga varningsklistermärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet kylskåps elektroniska styrenhet med synliga kablar och komponenter, en persons hand pekar mot enheten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan börjar det pipa och varna igen efter runt tio minuter.

Om det är någon som har koll tar jag mer än gärna hjälp med vad jag ska felsöka då modellen inte säljs längre och då måste jag byta både kyl och frys och det skulle jag gärna slippa då maskinerna endast är 5 år gamla och att jag i övrigt är jäkligt nöjd med dom.

Mvh Johan
 
A
kan ju vara kompressorfel men även kretskortet
så mät kompressorns båda lindningar och spänningen fram till den
 
  • Gilla
Johan Johansson 527
  • Laddar…
J Johan Johansson 527 skrev:
Precis när värmen slagit till har kylskåpet lagt av som på beställning! Det börjar pipa om det och en verktygssymbol blinkar tillsammans med felkoden SR. Vi har tidigare andra haft problem med att det har hänt men då har det bara varit att dra ur sladden och starta om det så har det funkat. Ibland har man fått upprepa proceduren några gånger då det inte gått igång samt att lampan inte har lyst i skåpet men efter några gånger på och av då har det startat igång. Samma sak här hänt vid några få elavbrott att vi fått rycka i och ur sladden någon gång tills det börjar lysa och då har även kompressorn startat.

Det som händer nu är att vi startar om det så lyser lampan men det blir inte kallt i skåpet.det känns som att det kommer lite kyla men långt ifrån tillräckligt.
Har dragit ut det och känner att kompressorn är varm men att den inte är igång!
[bild] [bild] [bild]

Sedan börjar det pipa och varna igen efter runt tio minuter.

Om det är någon som har koll tar jag mer än gärna hjälp med vad jag ska felsöka då modellen inte säljs längre och då måste jag byta både kyl och frys och det skulle jag gärna slippa då maskinerna endast är 5 år gamla och att jag i övrigt är jäkligt nöjd med dom.

Mvh Johan
Hej!
Samma med vårt kylskåp idag igen efter ett strömavbrott igår, hittade du felkällan?
 
A
H Henrik Windahl1 skrev:
Hej!
Samma med vårt kylskåp idag igen efter ett strömavbrott igår, hittade du felkällan?
SR är ett allmänt feltillstånd som kan bero på mycket

Oftast är det avfrostningselementet eller termosäkringen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.