Hej

Vi har en CTC 171 Vedeldad panna med en elpatron installerad i sig också.

Tidigare i höstas stod patronen på 70grader då vi tidigare vintrar endast kört på el.

Nu i vinter så har vi sänkt den först till 60. Men ändock haft en värme på framledningavattnet på ca 60 och en drifttemp på runt 70.

Men då vi åkte iväg på en weekend i december så ställde vi ner patronen till 40grader då vi ändå inte var hemma.

Då vi kom hem igen så höjde vi den till 65. Men pannans drifttemp och framledningstemp har ej varit högre än runt 40grader. Vilket har fått mig och funderat på om något gått sönder?

Anledningen till Att jag vill ha en högre temp är så att vi ska ha varmvatten utan att elda samt lite värme i radiatorer.
Duschar vi så eldar vi i pannan samt om vi vill öka värmen i radiatorerna.


Någon som kan tänkas veta vad som är fel?
på bilderna nedan har jag försökt nu ställa upp patronen än högre för att se om något händer.
Värmeväxlarens styrpanel, temperaturkontroll, klistermärke med geting, industriella inställningar, CTC Elbox.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kontrollpanel för värmesystem med mätare, reglage och säkerhetsventil i teknikrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, har du lyckats lösa detta? Och hur i såfall jag har liknande problem
 
I Ivanmatiic skrev:
Hej, har du lyckats lösa detta? Och hur i såfall jag har liknande problem
Hej

Nej har inte lyckats lösa problemet utan nu har vi 42grader på de båda temperaturerna
 
Klickar det i termostaten när den vrids runt nära nuvarande temperatur? Har du kollat att säkringarna är hela i elcentralen, 3st ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.