hej!
Har hittat vad jag tyckte var perfekta alternativet för oss. En kamin (att ha i vardagsrummet=slipper pannrum) som går att elda ved och pellets i -utan omställning. Alltså vi eldar på med ved och när tempen gått ner matar den på automatiskt med pellets. Man kan köpa till vattenmantling och köra mot ac.tank. Och den funkar som myseldning oxå.
Men det finns TVÅ återförsäljare i hela Sverige och nästan inget skrivet om denna så jag undrar om någon har nån erfarenhet av denna. Unicombi combikamin.
Hitar inte den i Sp´s lista över P märkta kaminer heller tyvärr:(

www.combiheat.se
 
Det är Unicombin jag är intreserad av att höra om nån har erfarenhet a. Har förstått nu att det är två olika varianter.
Har fått veta av www.combiheat.se att den har testats och klarar riktvärdena (testen offentliggörs i okt) så den kommer bli godkänd av Statens provningsanstalt.
Låter som en riktigt smart och billig lösning.
Verkligen ingen som hört nåt om denna?
 
Funkar samma som ecotec tyr då...tänk på ljudnivån bara om du ska köpa en sån..
 
59 dB , vilket låter ganska mycket tycker jag. Men vet inte om det gäller vid tändningen 2-3 minuter, då fläkten drar igång.
Känns inte som om vi har nåt alernativ iallafall då vi inte har plats för massa ack.tankar och stora pannor. Och vi behöver något som sköter sig lite själv de dagar då vi inte är där, som är billigt(egen ved). Och så slipper vi ju installera TVÅ värmekällor, eftersom vi iallafall vill ha myseldning i huset.

Fortfarande ingen som har erfarenheter av Unicombin från www.combiheat.se ??
 
ecotec:en tänder inte själv, den slocknar aldrig så länge det finns pellets i förrådet...
När den inte eldar så blåser den liv i glöden var 20:surprised:nde minut ca....jävla oväsen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.