Kan man koppla ihop den vanliga CMS-grundenheten med MFT/3-bordet, eller måste man köpa den enheten som benämns "Förlängare MFT/3-VL"?

Det känns ju surt att behöva köpa två enheter om man ändå har/köper grundenheten, men jag hittar inget som tyder på motsatsen.
 
Passar inte ihop, Har både ett mf3 och en cms grundmodul.
Skillnaden på den och den som är anpassad för mft:t är att du hakar i hela modulen i v spåret.
 
Scheiße..! Nu blev det ju ännu svårare att välja..

Kan man inte köpa lösa profiler som man skruvar fast på varsin sida om en MDF-skiva som då tjänar som "brygga" och skapar en enhet av bordet och CMS:en?

Vad tycker du annars om CMS:en? Vilka moduler har du?
 
Vet att dom hade någon sådan lösning till det gamla basis bordet, vet faktiskt inte om det existerar några sådana till det nyare.

CMS:en kan jag lovorda hur högt som hellst, iallafall jag som jobbar som snickare med olika arbetsplatser i stort sätt varje dag som måste konka fanstyget in och ut ur bilen hela tiden.
Har sänksågs, sticksågs och fräsmodulen med bordsbreddare justerbord och längdanslag. Sticksågsmodulen är väl lite overkill då den mest samlar damm men det finns tillfällen då den är rätt bekväm.

Sänksågsmodulen är guld värd, milimeterprecision om man kör med längdanslaget och bättre dammutsug än precisiosågarna.
Dock får 55:an jobba på bra vid klyvning, har dock aldrig haft några problem att den stannat av, då har jag även klyvit många meter 45 virke.
-Inget splitterskydd.
-Ibland för lätt för stora stycken då hela bordet kan vandra iväg.

Fräsmodulen som jag använder för det mesta nuförtidend är också en gudagåva, så jävla smidigt att ställa in, precision och perfekt resultat redan från första stycket och ruggigt bra dammutsug.

Blir väl snart att investera i en bandslip också men än så länge har jag inte kännt behovet av den.