Funderar på ett Click från Marmoleum till vårt kommande nya kök (Solär, vitt från IKEA), men skulle gärna vilja se lite "live"-bilder innan vi bestämmer oss helt. Samt förstås synpunkter på hur golvet är.

Tacksam för feedback och bilder :) Vi lutar åt rutigt i Raven och Volcanic Ash, ell ev Raven och Ethernity, men alla bilder är välkomna för inspiration.
 
tank77 skrev:
[länk]
Tack. Vad tokigt - jag satt och kollade det inlägget en liten stund innan jag skrev min fråga, och reagerade inte alls på att det var ett sådant golv... Fast jag såg att det såg snyggt ut :)
 
Det här ligger i min mors kök. Det är Barbados och Silver birch.
 
  • Kopia av PICT3444.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är lite bilder på vårt köksgolv med marmoleum click. Ganska lätt att lägga och ser mycket snyggt ut. Vi valde (nästan precis som Tank77) att lägga in lite röda plattor i alltihopa, våra ligger utlagda slumpmässigt tillsammans med de mörkaste gråa och de svarta plattorna. Till detta golv, 17 kvm, gick det åt 28 förpackningar plattor.
 
  • IMG_2115.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2122.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2175.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi är oxå inne på Marmoleum. Är det bättre med click än limmat? Finns väl även som hel matta. Jag tänker mest på hållbatheten iskavarna, t.ex. i hörnen av plattorna. Hur ska man sköta ett sådant golv? Har hört att de kan bli helt förstörda om man använder fel rengöringsmedel och inte behandlar. Någon som vet?
 
Maria&Mathias skrev:
våra ligger utlagda slumpmässigt tillsammans med de mörkaste gråa och de svarta plattorna. .
Läckert!! Är det Raven och Vulcanic Ash ni har? Den ljusare av de mörka plattorna såg så "ljus" ut. Vore kul om vi också "vågade" oss på en färgklick - är bara rädd att man tröttnar??

/alacs
 
Vi har i vårt hus både vanlig laminat golv i sovrummet och marmoleum i hallen. Marmoleum är betydlig trevligare att gå på än laminat. Små repor i marmoleum försvinner av sig själv (och det blir rätt många i hallen) , till skillnad från laminat. Jag torkar vårt marmoleum med vatten och då och då stryker jag med govvax - flytande historia, som man kan blanda även med vatten. Håller hur bra som helst och kan varmt rekommendera.
 
alacs skrev:
Läckert!! Är det Raven och Vulcanic Ash ni har? Den ljusare av de mörka plattorna såg så "ljus" ut. Vore kul om vi också "vågade" oss på en färgklick - är bara rädd att man tröttnar??

/alacs
Japp, det är de färgerna + den röda (minns inte vad den heter, men det finns nog bara en att välja på). Fotona gör inte den grå rättvisa riktigt, den är mörkare på riktigt. Vi var också lite tveksamma i början att lägga in några röda, men nu är vi jättenöjda och golvet är det första folk som hälsar på brukar kommentera. Dessutom har vi mosaik bakom spis och diskbänk som går i samma röda ton som plattorna på golvet. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.