Hej!

vi håller på och går igenom köksmarknaden för att byta ut ett gammalt 70-talskök mot något nytt snyggt. efter att ha läst igenom katalog efter katalog har vi nu övergått till att åka runt och känna på kvaliteten. ett företag jag har hittat är Claesson kök men jag har väldigt lite information om det förrutom från företaget själv. Är det någon som känner till Claesson? Kvalitet, service, leveranssäkerhet, bemötande allt som kan vara av intresse. Kanske prisuppgifter likaså. en dröm är att ha ett SieMatic och det vore intressant om någon kan ge motsvarande information kring dem. det är framförallt SieMatic i Stockholm som kommer att vara aktuellt. Har någon erfarenhet av att köpa SieMatic direkt från Tyskland?
 
Har bara bra erfarenheter från Claesson kök (från Avesta).
Vi lånade ett församlingshem i samband med dopet av vår son och där fanns ett sprillans Claesson-kök -mycket fint, välplanerat och gediget!

Jag har inget sådant kök själv men en kompis som köpt därifrån.
Det jag blev mest imponerad av var att man kunde kasta igen lådan så hårt man orkade och den liksom bromsade upp mjukt och "sög in" den sista biten (kanske andra tillverkare har samma system?).

Kvaliteten vet jag är god och kompisen berömde kontaktpersonen som hjälpte honom att planera sitt kök.
Har ingen erfarenhet av annan service/leveranssäkerhet, har för mig att köken därifrån är ganska dyra, men det är väl de flesta...

Jag kan även tipsa om Boman kök http://www.bomankok.se/ om du är i krokarna av Avesta.
 
Jag har ett par bekanta genom mitt arbete som köpt kök från Claesson, och sammanfattningsvis är omdömet att det är mycket bra kök, som kostar därefter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.