Hej mitt första inlägg här.

Jag har ett problem med våra wc-stolar, modell Svedbergs 9023, dessa är införskaffade då radhuset byggdes 2006. För det första så är spolknappen utsliten, drog mig för att byta ut då de kostade ca 250 kr/st. Men sen så revs cisternlocket ner av ett klåfingrit barn och gick i många bitar. Skulle alltså behöva ett nytt sådant.

Problemet är att Svedbergs inte har några fler lock (utgående modell?) och jag hittar inte någon annanstans. Så jag vände rmig till er för att se vad ni föreslår. Prio för mig är att minimera utgift och arbetstid.

Altenativen som jag ser det:
1. Finns det någonstans man kan tänkas hitta ett gammalt lock? Något byggåterbruk eller liknande?
2. Kan man beställa ett 3d-printat lock från t.ex. någon av dem man får upp på Google? Någon som testat och vet kostnad och kvalitet? Finns det något problem med att använda plast (eller vad 3d-skrivaren tillverkar i för material)?`
3. Ta smällen och köpa ny wc-stol?
 
Sitter i liknande sits.
Löste det sig för dig eller blev det en ny?
 
Jag hade lite tur när grannen renoverade så kunde ta hens lock.
 
  • Gilla
Rompis Kompis
  • Laddar…
C Christougher skrev:
Jag hade lite tur när grannen renoverade så kunde ta hens lock.
Grattis. 🙂
 
  • Gilla
Christougher
  • Laddar…
R Rompis Kompis skrev:
Grattis. 🙂
Verkade meckigt att lösa det annars.
 
Jo det är så det känns. Har bevakning på blocket och hoppas någon kommer upp innan vi köper en ny, man vet aldrig jag kanske också har tur.
Har tillverkat en av el-tape tills vidare, lite åt funkisstilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.