Hej alla rörkunniga!

Jag har stött på patrull i mitt vattenburna tvårörssystem för uppvärmning av hus och separat tvättstuga. Jag har installerat ett begagnat element längst ut på slingan(i tvättstugan) och jag kan inte få det att funka som det ska. Jag kallar detta element för endstationen då det inte skarvas vidare. Jag har sektionselement i hela huset men det nya elementet är ett 2 panels lite modernare element(AGA). Jag har ett sektionselement i tvättstugan som sitter där sen gammalt. Detta fungerar fint och det är ifrån detta element jag skarvat mig vidare till det nya elementet.

Det nya elementet värmer bara i toppen och är kallt i botten. Jag har bytat termostat samt hela insatsen i ventilhuset utan något resultat. I botten på detta element är fram och retur ledning sammanlänkade med en brygga. På sidan av bryggan sitter det en insexskruv.
element insex.jpg element brygga.jpg

Jag är långt ifrån kunnig i detta område men jag kan inte låta bli att spekulera smile1.gif Det känns som om det nya elementet är inställt på ett "enrörssystem" och att det helt enkelt står still i returlednigen. Resterande del av huset fungerar utmärkt.

Har någon ett tips på detta ämne vore jag väldigt tacksam.
 
Krilleman
I vilket läge står skruven på den vänstra bilden? Inskruvad/utskruvad?
 
krilleman_215 skrev:
I vilket läge står skruven på den vänstra bilden? Inskruvad/utskruvad?
Den är helt inskruvad. Jag provat att skruva ut den men då börjar det rinna vatten ur hålet...��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.