Jag ska köpa en cirkelsåg och är vänsterhänt så på vilken sida är det smartast att se till att klingan sitter på?
Funderar på Blå Bosch eller DeWalt så har någon tips på nån lämplig 18v så tas det tacksamt emot.
 
Rickard.
Det är i princip bara en smaksak och det finns inget "höger eller vänsterhänta" när det gäller cirkelsågar.

Saknar du erfarenhet så kan du åka till närmaste välsorterade butik och försöka känna dig för vad du tror du skulle gilla bäst.
 
Redigerat:
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
P ptlf skrev:
Jag ska köpa en cirkelsåg och är vänsterhänt så på vilken sida är det smartast att se till att klingan sitter på?
Funderar på Blå Bosch eller DeWalt så har någon tips på nån lämplig 18v så tas det tacksamt emot.
Jag är också vänsterhänt och har en drös blå bosch med klingan på höger sida. Det passar perfekt för mig. Både med och utan skenmöjlighet
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Om du är vänsterhänt, kommer du sannolikt hålla sågen till vänster om dig, när du sågar. Då är det bäst om klingan sitter på sågens högersida. På så vi ser mycket enklare vart du har klingan, i förhållande till strecket. Även om den har laser, så måste du se klingan när du börjar såga. Likaså om du använder den som sänksåg, så måste du se klingan.
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.