Någon som har erfarenhet av den nya cirkelsågen?
Den ser något smidigare ut än 18v-57.
Funkar det att köra en cirkelsåg på 4ah batteri eller behöver man gå upp mot 8ah för att få mer kraft i maskinen?
 
Den nya GKS 18V-57-2 är mycket smidig att använda men saknar skenstyrning så man får köra på frihand eller med linjal eller 300mm snabbvinkel. Har denna liksom GKS 18V-57G. Köpte mitt första ex på Bauhaus för 2295:- och fick ett 4Ah batteri på ProDeal gratis. Sen reade Bauhaus denna nya modell för 1495:- utan pågående ProDeal. Så jag köpte 2 till och gav bort till husägande barn. Sågen har väldigt bra elektroniskt kickbackskydd
 
P poba53 skrev:
Den nya GKS 18V-57-2 är mycket smidig att använda men saknar skenstyrning så man får köra på frihand eller med linjal eller 300mm snabbvinkel. Har denna liksom GKS 18V-57G. Köpte mitt första ex på Bauhaus för 2295:- och fick ett 4Ah batteri på ProDeal gratis. Sen reade Bauhaus denna nya modell för 1495:- utan pågående ProDeal. Så jag köpte 2 till och gav bort till husägande barn. Sågen har väldigt bra elektroniskt kickbackskydd
Jag kör med 4Ah batterier som funkar bra
 
  • Gilla
ujja
  • Laddar…
Bosch rekommenderar Procore >5,5Ah för maximal prestanda.
Skärmdump av webbsida som beskriver fördelarna med en Bosch cirkelsåg och dess funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men funkar med alla storlekar på batteri. 👍
 
  • Gilla
ujja
  • Laddar…
Köpte sågen på Bauhaus och har använt den på ett altanbygge idag, ångrara att jag inte köpt en battericirkelsåg tidigare, sjukt smidigt och snabbt att slippa flytta brädan till kap/gersågen.
Det har funakt bra med 4ah batterier men får väl köpa ett kraftigare batteri om det blir mer sågintensiva jobb framöver.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.