Efter dammsugarhaveri går tankarna på att installera centraldammsugare i vårt hus med trä/plank i alla innerväggar.
Kan bli jobbigt, men funderar på om det inte går att dra in i en garderob eller på nåt annat klurigt sätt.
Har ni några tips eller synpunkter på detta?

(vet inte om detta är rätt avd för mitt inlägg, moderator får gärna flytta till rätt)


mvh Simon
 
det känns som man skulle behöva lite mer info om huset för att ge ett vettigt tips,har du enplanare kan man kanske använda vinden eller kanske dra i bjälklag och upp i nån garderob alt taket i källare om det finns och upp i garderob
 
Huset är från -37 med solida bräd/plankväggar, så infräsning av rör/slang blir för mycket jobb, eller?
Huset har källare och två våningsplan.
Skissen visar första plan , andra plan är likadan fast där är sovrummen.

En liten skiss på planlösningen.

Krysset visar en öppen garderob/klädhängarutrymme.
Här har jag funderat på att dra upp cd.
Har tänkt att dra upp genom golvet till den öppna garderoben och bygga en trumma runt slangen på nåt sätt och ett sughål genom väggen ut till hallen.
 
  • husplan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
verkar som din lösning är den bästa,spåra och fräsa för cd slang /rör låter väl lite väl drygt
 
Lär behöva en 7, 8 meter slang i mitt fall, för att kunna dammsuga överallt,(kommer ju bara ha ett uttag per våning)
Är det inte bökigt att dra runt och hantera så mycket slang,, och hur skall man förvara slangen på ett snyggt/smidigt sätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.