Hej!

Jag har reglat ut en vägg från min ursprungliga betongvägg då ett nytt kök ska monteras, detta för att slippa fräsa ur för ny eldragning osv. Nu till min fråga. Jag har satt en stålregel i taket och i golvet som består av betong, dom är fäst med metallspikplugg på 4cm cc50. Sedan har jag reglat med 45x70 träreglar cc60 . Utanpå detta blir det konstruktionsplywood 12mm och sedan renoveringsgips.

Nybörjare som man är är man orolig om detta är tillräckligt? Man vill ju inte ha köket i bakhuvudet när man avnjuter sin frukost på morgonen:rofl: Det blir ett epoq kök från elgiganten som ska monteras.

Ha det bäst!
 
Mats-S
W wraaxz skrev:
Sedan har jag reglat med 45x70 träreglar cc60
Jag skulle valt stålreglar istället, precis som du har valt det i taket och på golvet :) Stålreglarna har ju dessutom förberedda hål för el och annan installationsdragning och dessa hål finns från början så dom innebär ingen försvagning på konstruktionen.
cc60 bör funka, men det kostar inte många kronor extra att köra CC40 vilket garanterat räcker :)
 
Walle85
Vi har precis gjort en ny vägg för köket, hela väggen täcks med spånskivor, ca 20mm tjocka, sedan kommer det en rad med stommar för alla lådor och köksbänk i sten samt hela väggen täckt med skåp över bänken, skruvas i väggen högst upp där kortlingen sitter bakom spånskivan.
Nybyggd vägg i kök täckt med spånskivor och reglar för kommande skåpstommar och bänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.