Funderar på att skaffa en ny lur, då min gamla galaxy s3 börjar bli lite gammal och seg. Sneglar lite på Cat s60. Verkar jädrigt ball, men frågan e om den känns för klumpig i fickan samt hur bra den är för de pengarna. Hur mycket betalar man för stötåligheten sam IR kameran?

Vad har ni för tankar och erfarenheter?

http://www.proffsmagasinet.se/kommunikation/telefon/telefon/cat-s60-smartphone
 
FLIRen kostar dryga två tusen bagare... Kommer modellen ens få Nougat? Nä, personligen hade jag satsat på en annan telefon.
 
Med tanke på hur många problem jag har med min Cat B15q så skulle jag aldrig köpa en ny Cat mobil..

Men har dom löst så att den inte stänger av sig själv, raderar alla kontakter/sms/bilder varje gång.
Varje gång den gör så tar det ca 20 min innan den hittar rätt tid och datum igen + batteriet som kan ha ca 80% kvar har nu bara 30%.
Man måste dessutom plocka ut batteriet och stoppa ner det igen bara för att få on/off knappen till att fungera..
Eftersom den ska vara vattentålig så kan det vara riktigt jobbigt att få upp luckan ibland utan verktyg så man kan bryta upp den, använda naglarna till att bryta upp luckan är ingen bra ide för ibland sitter den så hårt att man bryter naglen stället.

Vägrar ringa upp andra (ser precis ut som att den ringer men det går inte fram signaler) och sen går det knappt att avbryta det när det händer.
Den man ringer till däremot hör en men man hör inte dom, sen när man ska ringa upp igen så avbryter den igen för att tillsist 3:e gången fungera som vanligt...
Den kan starta om sig mitt i ett samtal, ledtråden man får lyssna noga efter är när den på andra sidan börjar hacka då är det kört.
Att man kan ringa med blöta fingrar är också en funktion från h******t om man har den i fickan och jobbar hårt så man blir svettig, tar man upp den ibland så är där kanske 7-8 upringda nummer..
Det hjälper inte heller att ha pinkod på skärmlåset för ibland lyckas den hitta rätt siffror..

Högtalaren blir full av skräp så man inte hör att någon ringer utan får gå på vibrationen bara.
När den är full av skräp så går det inte att prata med någon på högtalarläget...

Deras uppdateringar har inte löst något alls av problemen, ibland även gjort dom värre...
Aldrig mer en Cat för mig iaf, en tålig mobil som inte tål att användas är rätt värdelös..
 
Har haft en b15q har nu en s50 är hyfsat nöjd största problemet är att den är lite seg inget för någon med krav på funktion men den går att ringa på kolla byggahus och sånt skulle nog inte köpt den om det hade funnits bra alternativ med dual-sim
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.