Hej

Jag ska dra nätverk hemma och letar nu febrilt efter uttag men lyckas inte hitta något som passar mina krav.
Ska vara Cat 6 av standardstorlek (ca 8*8cm) för utanpåliggande montage och framförallt där man kan komma in med kabeln underifrån (golvet). Helst inte färdigperforerade fula hål i kanterna.

Någon som har dragit nätverk hemma och har några tips ?

/M
 
Jag shoppade på elgrossisten.se när jag drog nätverk i vintras.
 
Tackar för svaren änsålänge. Tyvärr inga av dessa som faller mig i smaken och pris.
 
Har du tittat på Cat5e-uttag som kanske passar? Det spelar ingen som helst praktisk roll i sammanhanget om du har Cat6- eller Cat5e-uttag.
 
  • Gilla
pojje
  • Laddar…
Om det nu måste vara cat6 så bör hela installationen mätas upp för att bli cat6 anats är det inte cat6.
Det krävs inte stora fel för omkullkasta cat6 standarden, inte fel att satsa på cat6 men svårt att verkligen få cat6. Sen kommer patchning och drop. Har någon här mät upp Kjells, Claes och de andras formidabla färdiga kablar?
Var nogrann när du terminerar och kopplar.
Och ja jag vet att jag raljerade i pmet till dig :) Blir bra gräv väder i helgen.
 
Hemmakatten
Ja jösses vad utvecklingen springer ifatt. För 10 år sedan byggde vi vårt hus och gäststuga 110 m från bostadshuset. La ner, förutom elkabel för 3fas, datakabel 5cat och telekabel. Känns lite overkill idag men å andra sidan så känns det bra att ha ledningar dragna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.