På förpackningar i allmänhet står det förvaring i högst 12månader vilket jag förstår att tillverkaren skriver för att vara säker. Nu råkar det va så att brorsan hade en hink aquastop oc en hink lim som är 2år gammla .vågar man använda detta tro? Märker inget synligt fel påt
 
Bäst före-datum brukar finnas av en anledning... Personligen använder jag inte produkter av vikt efter bäst före-datumet passerat.
 
T
Skiten separerar sig och det kan bildas klumpar så i detta fall stämmer datumstämplingen, likaså med fix, fog och flytspackel som tappar sina egenskaper efter ett tag.
 
Jag har också lite för gamla produkter från Casco ståendes som jag skulle vilja använda nu.

Jag ringde upp supporten som sa att det var datummärkningen som gällde, men när jag började fråga om användningstiden kunde förlängas om det förvarades svalt så blev jag kopplad till deras våtrumsexpert.
Enligt honom så kunde jag använda limmet till folien om det luktade bra. Mitt lim är ett och ett halvt år gammalt..
 
Är det inte lite dumt att riskera tätskiktets funktion pga en hink lim?
 
HandySmurf skrev:
Är det inte lite dumt att riskera tätskiktets funktion pga en hink lim?
Så kan väl jag också känna... samtidigt som jag tror att "bästföre-datumet" är löjligt väl tilltaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.