A
Hur tänker ni som campar (i Sverige) ang sommaren? Jag är fullt medveten om att det beror på huruvida allt utvecklar sig, rekommendationer om resor mm. Men hur går tankegångarna just nu? Ni som har säsongsplats en bra bit hemifrån?
 
Nu har inte jag "campat" på flera årtionden. Senaste var nog på den tiden när jag varje år åkte till Hultsfred, Sweden Rock och Roskilde. Men det var många år sedan. Men nu bor jag ju på Öland och hit till Öland kommer ju varje sommar hundratusentals, kanske uppåt miljonen turister varje sommar. Sol och bad, underbar unik natur, fantastisk historia och icke för att förglömma - ett häftigt bar-, restaurang- och nattliv.

Men till frågan i tråden. Jag har ju kontakt med flera campingägare och vissa, ex Anna Barkevall (Böda Sand) påstår att de fått 50% avbokningar till den kommande sommaren. Däremot har inte Anders Jonsson (Kapelludden) uttalat sig om ev avbokningar.

De som har fritidshus på Öland tror jag inte kommer att påverkas nämnvärt. De som campar dvs bor i husvagn kommer troligen att minska rejält. Men det är min egna gissning. Mest beroende på att som det ser ut i nuläget (1 maj) så kommer ALLA STÖRRE ARRANGEMANG att vara NEDSTÄNGDA. Som ex kan nämnas...

Borgholms Motordag
Borgholms Marknad
Algutsrums Marknad
Victoriadagen
Alla konserter på Borgholms Slottsruin (Borgholms Slott)
Alla MC- och bilträffar

Victorialoppet kommer (vad som än så länge (1 maj är känt)) att genomföras.

Vad beträffar campande rent allmänt. Nu är det väl knappast någon som bor i tält numera utan det är väl husvagn som gäller för de flesta. De flesta campingar, på Öland i vart fall, ligger nere vid kusten där det vanligtvis fläktar lite grann. Nackdelen är väl att vagnarna vanligtvis står alldeles för tätt. Men detta är väl något som campingägarna får ta råd från berörda myndigheter.

VÄLKOMNA TILL ÖLAND I SOMMAR :heart:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.