Kommer lägga ca 1200 meter 34x145 trall men tvekar om jag våga använda Camo doldskruving?
Ser det snyggt ut absolut, men har läst om ett antal personer som fått upp till 25% lossade/vridna brädor och det blir jobbigt när jag skall sätta nästan 7000 skruv. Feedback från någon som lagt en stor altan och kört något år?
 
Hej,

kan inte svara på exakt din fråga, men jag måste säga att verktyget känns gediget, går fort att skruva trallen och blir ett bra resultat.
Jag la nyss trallen, och förvisso 28x145, så jag måste överlåta din fråga till någon annan.
 
  • Gilla
Pidde3
  • Laddar…
Exakt det problemet står jag i nu, mängder med trall som vridit sig :(
 
W Woobin skrev:
Exakt det problemet står jag i nu, mängder med trall som vridit sig :(
Ajdå har du någon bild? Vilken skruv sort Camo?
 
Har kört camo på en liten altan (15kvm) 34x145 för två år sen, har fungerat klockrent.
 
T TheSwoopis skrev:
Har kört camo på en liten altan (15kvm) 34x145 för två år sen, har fungerat klockrent.
Hej ja 15kvm hade jag också vågat, men 200m2 nja det är där jag börja bli feg
 
P Pidde3 skrev:
Ajdå har du någon bild? Vilken skruv sort Camo?

TRALLSKRUV CAMO PROTECH Tror jag det var
 
  • Nybyggd trätrall använder Trallskruv CAMO Protech, synliga på den obehandlade delen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill bara tillägga att man alltid bör köra rostfri skruv (A2 eller A4) samt den längre bitsen för camo till 34mm trall.
 
T TheSwoopis skrev:
Vill bara tillägga att man alltid bör köra rostfri skruv (A2 eller A4) samt den längre bitsen för camo till 34mm trall.
Vad har det för betydelse? Större skalle som håller emot vridningen bättre??
 
W Woobin skrev:
Vad har det för betydelse? Större skalle som håller emot vridningen bättre??
Vanliga skruv typ C4 går ju av vid rörelse, längre bits till 34mm enligt installationsinstruktion för att skruven ska åka in lite längre i trallen.
 
T TheSwoopis skrev:
Vanliga skruv typ C4 går ju av vid rörelse, längre bits till 34mm enligt installationsinstruktion för att skruven ska åka in lite längre i trallen.
mina skruv har inte gått av, det är som att skallen glider in längre alt släpper från bjälklaget när dom vrider sig :/
 
W Woobin skrev:
mina skruv har inte gått av, det är som att skallen glider in längre alt släpper från bjälklaget när dom vrider sig :/

ok, hur långa trallbrädor kör du? Där du skarvar trallen, har du extra reglar under så att skruven ej sitter närmare än 30mm ifrån änden på brädan?
 
  • Gilla
Gottfries
  • Laddar…
Ser ut som skruvarna sitter 10-15mm från kant, har du regel under? Kan man komma under altanen?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.