Tänkte höra om det är någon som köpt ett Tångudden hus och vad ca: priset blev?

Tack på förhand!
 
Menar du Myresjöhus Tångudden?
 
Japp!
 
Jag ska på visning på ett tångudden i helgen. Får förmodligen reda på pris då.
 
Härligt, hoppas du kan "skvallra" om priset!
 
... och har inte totalentrepenad utan har köpt själva "byggsatsen" av dem. Med en hel del tillval, som t.ex. funkispanel, stort skjutdörrsparti, andra inne- och ytterdörrar, annat kök, garage med förråd, mm mm så hamnade den på ca 1,6. Sen tillkommer allt annat som t.ex. målning, snickare, grund, vvs och el.
Har säkert glömt en hel del.
Du får gärna ställa fler frågor om du önskar.

mvh
Titti
 
Titti.b: Åh trevligt!!
Jag är nyfiken på om ni har ändrat planlösningen på "kåken" ?
Om så är fallet får du jätte gärna dela med dig utav den. (Om du vill förstås)

Kommer säkert på mer frågor.

Lycka Till! Och jobba inte ihjäl er!

Mvh Freddan
 
...att vi jobbar ihjäl oss. Har lejt bort ALLT!! Kan inte, vill inte, hinner inte....

Ja, vad har vi då ändrat? Vi har spegelvänt det (så som man kan göra på hemsidan) och sen har vi gjort en bra sak, enligt mig, vilket är att höja upp fönstrena i burspråket (köket) så man kan ha en diskbänk el dyligt i det istället. Eftersom vi inte ska ha matplats i köket så kändes det onödigt (och fult) att ha ett burspråk där.
Vi vill också "lyfta ut" hela burspråksväggen så kök och tvättstuga skulle bli lite större, men det gick inte pga av ngn konstruktionssak.
Sen har vi satt ett stort skjutparti i v-rum ut mot altanen.
Några ändringar av fönster, sen tror jag det inte var med.
MH var dock väldigt enkla att ha att göra med.
/Titti
 
Tack för det! :)
 
Nu har jag varit på visningen. De hade ingen exakt kalkyl, men totalpriset för huset nyckelfärdigt hamnade på 2,5-2.6 mkr (utan tomt). Då var planritningen ändrad så att boytan blivit 183m^2 och de hade byggt till ett garage och groventré på högersidan direkt på huset.
Riktigt fint hus!!
 
MWS
Var kunde man gå på visning på Tångudden? Var det ett visningshus eller någon som skulle sälja? Var det några större skillnader i planlösningen mer än att det var 15 m2 större? - mycket frågor nu...
 
Tack för all information! Men om det finns flera som vet nått får ni gärna skriva mer.

Själva går vi "bara" och drömmer just nu om att få "bygga" ett eget hus..
Krokar är utlagda angående tomt, sen är min tanke att "kopiera" hus + planlösning och kolla vad det kan kosta att bygga i lösvirke. Har jobbat på brädgård så rabatten där är "hyffsad". Är elektriker så den kostnaden blir nog inte så dyr., hoppas även på mina morbröder som är snickare skall kunna hjälpa till för en bättre peng.

Tycker att 2,5-2,6 är lite väl saftigt utan tomt, iofs var den 15 m2 större..
 
Visningen var i stöpen nära skövde i västergötland. Det var en familj som byggt det och precis flyttat in. Huset var alltså möblerat och visningen var 2 h på lördagen och 2 h på söndagen. Vi fick papper hemskickade i brevlådan om visningen.

På husets vänstra sida hade de gjort ytterväggen rak, minskat sovrummet där och därmed fått längre vardagsrum. Efter tvättstugan hade de gjort en groventre längs med den och dörren in till den satt på framsidan. Längs med denna hade även garaget byggts. Så från höger var det garage (stort, nästan tvåbils, men med en stor port), så fanns det en dörr in till groventren, en vidare till tvättstugan, och vidare till köket, så alla dörrarna låg i en "rad". Svårt att förklara.

Priset var ju med garaget. Och jag tror även med trädäck på baksidan.
Myresjöhus har ju både totalentreprenad och delad.

Några tillval hade de också gjort jämfört med ursprungsritningen.
 
Vi skall bygga ett Tångudden och har precis skrivit på slutbeställningen. Husets grundpris är 2,3 men vårt landade på 2,8. Då har vi byggt ut det med 14kvm och valt till kamin,fönstergliddörrar,bastu,åstak,ändrade fönster,golvvärme,bättre fjärrvärmesystem,större vattenberedare,aluminiumfönster och stuprör,inbyggd taknock,kamin,diverse tillägg på kök,kakel i hall och en del skjutdörraretc.Tycker att vi får ett riktigt bra hus till rimlig peng.
 
2,8 med alla de tilläggen låter inte fullständigt horribelt. Är det totalentreprenad? Man får kanske ta en kontakt med Myresjöhus och höra vad de kan erbjuda. Vill i och för sig ha tegel istället för puts men det kan de nog ordna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.