Behöver få flytspacklat i hall och kök, ca 20 m2 tillsammans. Hur mycket kan flytspacklingen inkl. matr gå på? Kvm-pris? Behöver sedan hjälp med att lägga in en redan inköpt 14mm parkett. Kvm-pris på detta?

Tack på förhand!
 
Flytspacklingen borde väl landa någonstans kring 4-5000:- beroende på förutsättningarna.
 
jon_h skrev:
Flytspacklingen borde väl landa någonstans kring 4-5000:- beroende på förutsättningarna.
Ok!

I köket är det renskrapad (från asfaltslim) betong, i hallen är det en del linoleumlimrester på betong. Fortfarande 4-5000:-?


Kan ca 200:-/m2 för läggningen vara rimlig?
 
Jag skulle tro att 4-5000 fortfarande är rimligt, men det beror ju också på hur tjockt det behöver läggas, alltså hur ojämnt det är.

Golvläggningen vill jag inte gissa på.
 
200-250kr/m2 för golvläggning är ett rimligt pris för kök&hall om man inte oxå säljer materialet. Detta är utan lister etc.

Vad avser flytspackling så går materialet på ca 3000 (räknat på 10mm) och skulle tro att arbetet ligger på knappt samma
 
peterand skrev:
200-250kr/m2 för golvläggning är ett rimligt pris för kök&hall om man inte oxå säljer materialet. Detta är utan lister etc.

Vad avser flytspackling så går materialet på ca 3000 (räknat på 10mm) och skulle tro att arbetet ligger på knappt samma
Tack, då vet jag vad det kan gå på!
 
Fick precis flytspacklat ca 20 kvm på parkett, hade hoppats att 10 mm skulle räcka - det gjorde det inte!

ca 11.000:- gick allt på (utan kvitto)
 
11 000 utan kvitto?

Låt oss säga att de lade 20 mm i genomsnitt, då gick det åt runt 700 kg flytspackel, det vill säga drygt 5000 kronor för ett spackel av mycket god kvalité. Skulle de då ta 200 kronor per timme så innebär det att det jobbet skulle tagit 27 timmar. Och det borde tagit kanske fyra-fem timmar.

Edit: Men de kanske lade ännu tjockare med spackel än 20 mm? Låter i och för sig konstigt.
 
jon_h skrev:
11 000 utan kvitto?

Låt oss säga att de lade 20 mm i genomsnitt, då gick det åt runt 700 kg flytspackel, det vill säga drygt 5000 kronor för ett spackel av mycket god kvalité. Skulle de då ta 200 kronor per timme så innebär det att det jobbet skulle tagit 27 timmar. Och det borde tagit kanske fyra-fem timmar.

Edit: Men de kanske lade ännu tjockare med spackel än 20 mm? Låter i och för sig konstigt.

Genomsnittet blev 31mm - Bostik S21 användes (1178kg) - enl det kostnadsförslag jag fick.
Spacklet lades på parkett, under parketten fanns sand.
Dom(3st) va här med lastbil o slang, sen vet jag ju inte om det hade blivit sämre om jag hade fått tag på nån som hade blandat i hink o hällt ut, men vågade inte chansa, själva flytspacklingen tog bara 20 min.

Försvarar inte priset på något sätt, men vet inte vilka firmor som gör sådant här, så jag hade svårt att jämföra priset o ville bara ha det gjort snabbt.
 
Okej, om det behövde läggas så tjockt så är priset helt rimligt. Men det är ganska ovanligt. Hur såg golvet ut före..?
 
Oj, jädrar. Då förstår jag..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.