Någon som meckat eller vet något om det här .Jo det är så här .Jag har en Stiga Garden
Som rasat.Motorn var en Tecumseh 6hk Motor nr TVM 130-703061 Ser .00810
Stiga Garden Chassi År: 1990 Art nr . 13-2121-13 Serie nr . 0013926 .9402-2772-00 .
Mitt nöt,så kastade jag den Tecumseh innan jag kollat hur det var Axeln är ju 19,5 på den motorn det vet jag
Längden på Axeln ???
Omkretsen på Remskivan ???

Har nu fått tag på en Brigg&Stratton 8 hk Motor.Model 191707 : Type 6003-01 : Code 88121310 .Och på den skall jag nu montera Rem skivan på motor. Axeln är ju 25,4 grov och längden 80mm rem skivan 14 cm om man mäter rakt över , på den här motorn Behöver man ha någon stöd hysa för att få rätt höjd på den ,så att det blir rätt eller ??
Passar då dom gamla remmarna som var på Tecumce motorn eller ?
Blir omkretsen på Remskivan rätt ?
Blir Axel längden Rätt ?
Kommer Remmarna att träffa rätt i sin bannor ?
Någon som vet eller har Fixat det här Tacksam för Svar
Mvh Kröll
 
Undrar om inte remskivan till kniven och motorn har samma diameter.Angående höjden så är det bara att montera motor och skiva och mäta/kolla så de ligger i rätt höjd.
Här en sprängskiss på Garden 6.
http://www.servicecentralen.se/sc/stiga/183D.pdf
 
ja jo får väll göra så
Tack
 
ja ha det ser ju bra ut med höjd och att motorn passar .Då var det ju det här med gas vajern .Hur tussan skall den sitta får ej till det .Ingen som har en bild på det .alltså från den röda knoppen på fronten till Motorn vilken / vart går den upp över växel lådan och sen .Kan man ha samma gasvajer som där satt när jag hade Tecumce motorn eller jag skall ha en längre vejer eller ???
 
Nu är det 7 år sedan jag hade en sådan maskin,men gick inte vajern genom bottenplattan och sen upp till motorn.Passar inte vajern nu till nya motorn?Är det olika höjd eller avstånd så den inte passar,så kan du kika på vajer från nån annan klippare.Vanlig eller åkklippare.Är den för lång så går det att kapa den och böja till tråden i änden så den passar gasspjället.
 
ja du Taxen Tack för svar men jag får F- n inte till det .Jag hittar inga bilder hellre på det
 
Ett lite sidospår men här hittade jag lite om din motor.Kan ju vara bra att kika på delar.
http://www.partstree.com/parts/?lc=briggs_and_stratton&mn=191707-6003-01
Kan du inte ta lite kort på hur det ser ut.Egentligen spelar det ingen roll var du har gasspaken om du inte vill ha original.Du kan ju göra en hållare på stolspelaren eller nån annanstans.
 
Jag har en Garden 600E som det suttit en Tecumseh 6HP. Denna bytte jag till en 10.5HP Briggs Powerbuilt. Passade bolt on
 
Hej där alla och Tack för Hjälpen och räden .Men fick se en Maskin Live hur den gick .Den går ner mot Kedjan under kåpan där, så man får flytta gasvajer hållare ner på motorn ,så passar allt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.