Hej
Bytt mailadress sedan ett tag tillbaks, får ändå "infomail" / forumhistorik till min gamla mail.
Varför fungerar inte inställningarna?
Har nu sagt upp prenumerationen via avreg-länken i mailet, men frågan kvarstår fortfarande varför bytet inte slår igenom ?
 
E
U ulfelf skrev:
Hej
Bytt mailadress sedan ett tag tillbaks, får ändå "infomail" / forumhistorik till min gamla mail.
Varför fungerar inte inställningarna?
Har nu sagt upp prenumerationen via avreg-länken i mailet, men frågan kvarstår fortfarande varför bytet inte slår igenom ?
Hej. Du behöver ändra detta i inställningarna så du registrerar din nya adress och sen ska du bekräfta detta.
 
E El-Löken66 skrev:
Hej. Du behöver ändra detta i inställningarna så du registrerar din nya adress och sen ska du bekräfta detta.
Sorry att jag var oklar i min första mening. Givetvis har jag ändrat mailadress i inställningar och loggar då även in här med ny mailadress.

När jag ser min mening förstår jag att den lätt kan missuppfattas. Tack för svaret ändå!
 
E
U ulfelf skrev:
Sorry att jag var oklar i min första mening. Givetvis har jag ändrat mailadress i inställningar och loggar då även in här med ny mailadress.

När jag ser min mening förstår jag att den lätt kan missuppfattas. Tack för svaret ändå!
O g du har bekräftat?
 
E El-Löken66 skrev:
O g du har bekräftat?
Ja, eftersom jag
1. Kan logga in med den
2. Den står under Epost i inställningar
Det enda jag fått är nedanstående, så inte någon "bekräftelse" har skickats, men eftersom punkt 1 och 2 ovan inte är konstiga, samt att det inte står något om bekräftelse i samband med epost i inställningar så anser jag att det är den nya adressen jag bytt till som skall få information
Info om svar i forumet går till den nya adressen, men inte "allmänna utskicket"

E-postmeddelande om ändrad e-postadress, instruktioner för verifiering, länk till forum, svart rödfärgad text.
 
E
U ulfelf skrev:
Ja, eftersom jag
1. Kan logga in med den
2. Den står under Epost i inställningar
Det enda jag fått är nedanstående, så inte någon "bekräftelse" har skickats, men eftersom punkt 1 och 2 ovan inte är konstiga, samt att det inte står något om bekräftelse i samband med epost i inställningar så anser jag att det är den nya adressen jag bytt till som skall få information
Info om svar i forumet går till den nya adressen, men inte "allmänna utskicket"

[bild]
Har du kollat bland skräp posten?
 
E El-Löken66 skrev:
Har du kollat bland skräp posten?
Det är inte problemet.
1. Jag byter epost: lör 14 jan. 22:59
2. Jag får mailet nedan till min gamla adress (kom till mig den 18 feb, dvs över en månad efter att jag bytt mailadress i systemet här på sidan
E-postmeddelande med rubriker om hus och inredning på svenska, bildvisning avaktiverad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
U ulfelf skrev:
Det är inte problemet.
1. Jag byter epost: lör 14 jan. 22:59
2. Jag får mailet nedan till min gamla adress (kom till mig den 18 feb, dvs över en månad efter att jag bytt mailadress i systemet här på sidan
[bild]
Tror du behöver bekräfta din nya epostadress.
 
E El-Löken66 skrev:
Tror du behöver bekräfta din nya epostadress.
Hur menar du att jag då skall göra ?
Bekräfta var?
Finns inte någon länk/info om att göra detta under epost

Varför kommer dina svar på detta inlägg till nya mailadressen precis som det skall vara med inte "reklamutskick" med inlägg från forumet?

Om min mailadress inte vore "bekräftad" så borde väl inte svaren på dessa inlägg komma fram heller?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
E
U ulfelf skrev:
Hur menar du att jag då skall göra ?
Bekräfta var?
Finns inte någon länk/info om att göra detta under epost

Varför kommer dina svar på detta inlägg till nya mailadressen precis som det skall vara med inte "reklamutskick" med inlägg från forumet?

Om min mailadress inte vore "bekräftad" så borde väl inte svaren på dessa inlägg komma fram heller?
Vad bra, då verkar det att vi löst problemet ju. (y)
 
E El-Löken66 skrev:
Vad bra, då verkar det att vi löst problemet ju. (y)
Nej, eftersom jag sa förut, att mail från byggahus.se i "forumsammanställning" eller vad man ska kalla det som jag visade bild på senaste inlägget kommer till fel adress, den gamla...
 
E
U ulfelf skrev:
Nej, eftersom jag sa förut, att mail från byggahus.se i "forumsammanställning" eller vad man ska kalla det som jag visade bild på senaste inlägget kommer till fel adress, den gamla...
Tror det kan vara någon inställning. I värsta fall är det en bugg. Har du kollat med Admin på Byggahus.se?
 
E El-Löken66 skrev:
Tror det kan vara någon inställning. I värsta fall är det en bugg. Har du kollat med Admin på Byggahus.se?
Tack, har försökr med internmail men gör även ett försök med support@byggahus.se
Tack för hjälpen så här långt!
 
U
Hej :),
Enkelt förklarat så hänger forumprofilen och mailen som är länkad till nyhetsbrevet inte ihop.
Testa att:
1)klicka på "avregistrerings-länken" längst ner i något av nyhetsbreven du fått till din gamla mail
Skärmdump av nyhetsbrev, rubriker om tjänster, avslutningsklipp, App Store och Google Play knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2) Registrera din nya mail här: https://www.byggahus.se/nyhetsbrev
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Hmm ok!
Att så skulle vara fallet var ju inte direkt "standard" om man ser till alla andra sidor man är på :)
Detta bör ju lösa problemet nu när jag vet att dessa två ej hänger ihop!
Tusen tack för din support!
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.