Har bytt lite liggande panel ovanför vardagsrumsfönstren. Där fönstren tar slut har det blivit en skarv mot de gamla panelbrädorna nedanför. Har tillfälligt satt igen med en kapad panelbräda, se bild. Funderar på hur jag löser detta bäst. Fått tips av en släkting att förlänga överblecket, som syns i bild, så att det löper hela vägen in till nästa vägg. Inte helt övertygad om det är det bästa sättet? Om man ska täcka med en panelbit känns det svårt att få till en bra bit då den ju ska överlappas och sånt..
 
  • Röd fasad med vattenrör och fönster som visar tätning och konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det samma paneltyp så hade det ju varit enklare att börja nerifrån och gått uppåt då? Då hade det blivit som innan.
 
S Stefan1972 skrev:
Är det samma paneltyp så hade det ju varit enklare att börja nerifrån och gått uppåt då? Då hade det blivit som innan.
En poäng i det ja, men just nu strör det bara salt i såren haha.
Vi kopierade de gamla panelbrädorna när vi sågade de som ligger mot takets vinkel, så vet inte varför det inte stämmer med tidigare passform faktiskt.
 
Ja det där blev ju svårt. Jag skulle se om gick att ansluta den mindre brädbiten med lim och/eller akrylmassa mot panelen ovan så att det ser ut som att dom sitter ihop och att det bara sågats ut för fönstret.
Hur ser det frstn ut på andra sidan om fönstret? Diffar det där också?
 
V vanpire skrev:
Ja det där blev ju svårt. Jag skulle se om gick att ansluta den mindre brädbiten med lim och/eller akrylmassa mot panelen ovan så att det ser ut som att dom sitter ihop och att det bara sågats ut för fönstret.
Hur ser det frstn ut på andra sidan om fönstret? Diffar det där också?
På andra sidan är det stående panel på utsidan om fönstret, så inget problem där.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Har bytt lite liggande panel ovanför vardagsrumsfönstren. Där fönstren tar slut har det blivit en skarv mot de gamla panelbrädorna nedanför. Har tillfälligt satt igen med en kapad panelbräda, se bild. Funderar på hur jag löser detta bäst. Fått tips av en släkting att förlänga överblecket, som syns i bild, så att det löper hela vägen in till nästa vägg. Inte helt övertygad om det är det bästa sättet? Om man ska täcka med en panelbit känns det svårt att få till en bra bit då den ju ska överlappas och sånt..
Första vita brädan måste få en ursågning för fönstret så den vita når ned till de röda.
Protte
 
Klyv till en bit som passar med not och fjäder samt eventuella fasningar.
 
K kurlakarl skrev:
Köpte hem linolja både rå och kokt, får prova det. Märkligt att det är så svårt att få tag något på byggvaruhuset som behövs till varenda tåkplat i landet. Finns ju tusentals olika fogmassor och lim på hyllorna i övrigt.. Tack för hjälpen!
Postade i fel tråd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.