Tomture61
Personalen visade mig att på ett ställe på A-stolpen , precis vid sidan om gamla limningen , var det rost .
Blev informerad om att jag ej skulle få ngn garanti på jobbet !
De erbjuder annars livstids garanti , tills ny ägare på fordonet .
Kan förstå att ett stenskott eller dylikt ej kan omfattas av ngn garanti .
Kan också förstå att det kanske ej blir tätt .
Men om rutan spricker av sig själv pga materialfel :thinking:
Hörde mig för ang just detta , jo jag kunde få ngr veckors garanti om rutan skulle spricka .......
 
A
Tomture61 Tomture61 skrev:
Personalen visade mig att på ett ställe på A-stolpen , precis vid sidan om gamla limningen , var det rost .
Blev informerad om att jag ej skulle få ngn garanti på jobbet !
De erbjuder annars livstids garanti , tills ny ägare på fordonet .
Kan förstå att ett stenskott eller dylikt ej kan omfattas av ngn garanti .
Kan också förstå att det kanske ej blir tätt .
Men om rutan spricker av sig själv pga materialfel :thinking:
Hörde mig för ang just detta , jo jag kunde få ngr veckors garanti om rutan skulle spricka .......
Du har ingen lust att ge oss en bild på denna hemska rost..
För detta lät mer som komma undan gnäll än seriös verksamhet...från deras sida.
 
Tomture61
Maskintok skrev:
Du har ingen lust att ge oss en bild på denna hemska rost..
För detta lät mer som komma undan gnäll än seriös verksamhet...
Tog ingen bild när rutan var avmonterad .
Ytrosten , ej genomrostat , var precis vid sidan om gamla limningen . Bakom en plastlist som finns på höger / vänster sida om glaset .
Dom menade nog att jag kanske skulle behålla bilen i 20-30 år till :Dså hade nog A-stolpen rostat bort .

Nu när jag vet om ytrostskadan så kommer jag absolut att åtgärda detta med roststopp / måla .
 
A
Tomture61 Tomture61 skrev:
Tog ingen bild när rutan var avmonterad .
Ytrosten , ej genomrostat , var precis vid sidan om gamla limningen . Bakom en plastlist som finns på höger / vänster sida om glaset .
Dom menade nog att jag kanske skulle behålla bilen i 20-30 år till :Dså hade nog A-stolpen rostat bort .

Nu när jag vet om ytrostskadan så kommer jag absolut att åtgärda detta med roststopp / måla .
Så själva rosten påverkar alltså inte ännu där limningen skulle ske?
isåfall finns inget att gnälla på för dem.
Det är annat om det varit rost UNDER där limningen skulle ha skett..
 
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
Om jag nu , mot all förmodan skulle behålla bilen i 20-30 år och återkommer till Carglass med ett läckage .
Det visar sig att A-stolpen rostat sönder , då förstår jag att garantin inte skulle gälla .
Men som det är nu så verkar det som det är tätt och inga fel .
Karossen - limning - glas är ju olika delar på bilen :rolleyes:

Verkar vara en riktig gråzon detta , från Carglass sida .
 
Redigerat:
A
Tomture61 Tomture61 skrev:
Om jag nu , mot all förmodan skulle behålla bilen i 20-30 år och återkommer till Carglass med ett läckage .
Det visar sig att A-stolpen rostat sönder , då förstår jag att garantin inte skulle gälla .
Men som det är nu så verkar det som det är tätt och inga fel .
Karossen - limning - glas är ju olika delar på bilen :rolleyes:
Jag har bytt några rutor..
Men det är sällan jag hittat rost under den del där man ska limma.. trots att plåten runt kan ha bubblor av rost i lacken eller var helt utan lack och rostigt..

Förstår faktiskt inte riktigt vad som skulle vara gnället i detta..:thinking:
att rostangrepp kan ske och skapa en läcka får man ta som bilägare, men det påverkar inte själva saken här.. limmet ska ju sättas på yta utan rost och att det sedan är yttre faktorer som påverkar lacken och plåten på en kaross påverkar egentligen inte själva jobbet från carglas... Så hur fick de denna briljanta tankegång att inte fungera? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.