Hej.
Håller på med renovering av mitt hus byggt 1954. Håller på att riva upp golvet i köket för att få det rakt. Det diggar 2cm från högsta punkten. Sen ska jag lägga in golvvärme rör för framtida utbyggnaden.

Ska man ta bort all sågspån och isolera med annat, så fall vad ?

Tänkte först lägga gles för golvvärme o parkett över men ser att det blir fel med tanken på hur jag ska lägga parkett golvet. Så kanske smartast att köra på med spårade golvskivor. Kan man lägga dom rätt på balkarna? Eller måste man stadga upp mer än så?
 
  • Renoveringsarbete i kök med upprivet golv, synliga balkar och sågspån överallt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hygroskopisk isolering är att föredra, tex ecofiber så att du har kvar egenskapen med att isoleringen kan ta upp fuktöverskott.
 
Aldrig hört om. Får söka på det. Men bör man byta isoleringen eller kan man ha kvar sågspån under golvvärmen ?
 
Man måste inte byta ut den men det är sämre isolervärde i det än dagens isolering. Hur djup är isoleringen?
 
Är det uppvärmd källare under? Jag hade i alla fall bytt isoleringen närmast ytterväggarna för där brukar det dra i gamla hus. På bilderna har spånet dessutom sjunkt ihop ordentligt så det drar kallt i golven.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.