Hej,

Jag håller på att planera för renovering av mitt badrum, det som jag grunnar mest på är golvbrunnen och flytt av denna!

Huset är från 1909 (Lägenheter) och badrummet vilar på ett trägolv som det idag ligger flytspakel på. Detta gjordes någon gång på 70 talet och man valde då att dra ner avloppen i grannen innertak, Likaså har jag min grannes rör i mitt innertak (sänkt 40 cm till 2.80).

Rören är av gjutjärn, brunnen vet jag inte riktigt än, det går inte att lyfta vattenlåset som är av plast, ska dra renspluggen snart och titta efter.

Hur som helst så ska denna bytas, utan att bryta upp grannes innertak är tanken!
Jag har hittat en brunn från Jafo med vattenlås och sidoutlopp som endast är 86 mm, denna borde gå att montera ca 1 m från bef brunn om jag flytspacklar upp en ett par cm.

Frågan är hur jag sen går tillväga, finns det någon lämplig anslutning jag kan sätta mellan plaströret som kommer från den nya brunnen och gjutjärnsröret som kommer upp ur golvet?

Kommer detta gå över huvud taget, eller tvingas jag att bryta upp grannens innertak??

Ideer och tankar emottages tacksamt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.