Tänkte montera min nyinköpta Yale Doorman och undersökte lite inför morgondagens montering hur allt sitter.

Vad jag förstått så skall man på utsidan ta av kragen runt cylindern, sitter oftast med en lite insektskruv. Där under sen skall det sen sitta någon liten knapp man trycker in för att dra av höljet på cylindern för att sen sätta in nyckeln och ta ut pluggarna för att kunna skruva loss det.

Men efter att ha tagit bort kragen så hittar jag ingen liten knapp under för att ta bort cylinder höljet, Googlat runt lite men hittar inte alternativa metoder från cylinder till cylinder?

Se bild där jag pekar med mejsel, där borde vara en spärr/knapp? Hur gör man?
 
  • Låscylinder med skruvmejsel svept genom hål; tecken på underhåll eller reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spärrknappen sitter väl på låscylindern på insidan dörren vad jag minns.
 
  • Gilla
Anonymiserad 275268
  • Laddar…
J Josth skrev:
Spärrknappen sitter väl på låscylindern på insidan dörren vad jag minns.
Ja det låter ju logiskt 😂 Men hittade ingen där heller nu, men satt en bricka med två skruvar runt nyckelhålet, tog bort skruvarna och lite random efter att ha försökt få loss brickan ramla den av. Se bild. Dock har ju inget hölje kring cylindern åkt av än men det ser ut som de yttra stjärnskrivarna kanske släpper höljet, men borde bara vara att lossa dessa fyra så är jag hemma sen?
 
  • Vit dörr med låscylinder, säkerhetsrosätt, handtag, och reflektion av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ullhund
  • Laddar…
Precis, om du tagit bort pluggarna som blockerar skruvarna ska det bara vara att skruva bort skruvarna.
 
  • Gilla
Kendal och 1 till
  • Laddar…
Det finns ingen spärr/knapp till GEGE låscylindrarna det är bara att skruva loss skruvarna på insidan för att lossa låscylindrarna.
 
  • Gilla
Kendal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.