1
Hej
Min förening har bestämt att vi måste byta de köksfläktar som har Torforsspjäll ska demonteras och bytas till kolfilter som inte är ansluten till ventilationsschaktet.

Kan någon tipsa om hantverkare som kan
- Ta hål i befintligt skåp för montering av ny kolfilterfläkt
- Demontera gamla, montera nya köksfläkten
- Montera frånluftsdon mot ventilationschaktet. Don typ GDPF eller KGEB. Plåtdon, får ej vara plast.
- Frånluftsdonets placering Ibland sätts det direkt mot schaktet och i vissa lgh dras en kanal genom skåpen så donet hamnar i framkant/på sidan av skåpet. Vet inte vad som gäller för mig

Tacksam för hjälp!
 
BirgitS
Vitvaruaffärer med installationsservice kanske kan tipsa dig om lämpliga företag i området där du bor. Annars firmor som jobbar med ventilation eller valfri snickare/byggare, det är ju något som många amatörer gör själva.
1 1972Marie skrev:
- Frånluftsdonets placering Ibland sätts det direkt mot schaktet och i vissa lgh dras en kanal genom skåpen så donet hamnar i framkant/på sidan av skåpet. Vet inte vad som gäller för mig
Det beror väl på hur det ser ut i köket, dvs. om det är vägg eller skåp där schaktet är.
 
1 1972Marie skrev:
Hej
Min förening har bestämt att vi måste byta de köksfläktar som har Torforsspjäll ska demonteras och bytas till kolfilter som inte är ansluten till ventilationsschaktet.

Kan någon tipsa om hantverkare som kan
- Ta hål i befintligt skåp för montering av ny kolfilterfläkt
- Demontera gamla, montera nya köksfläkten
- Montera frånluftsdon mot ventilationschaktet. Don typ GDPF eller KGEB. Plåtdon, får ej vara plast.
- Frånluftsdonets placering Ibland sätts det direkt mot schaktet och i vissa lgh dras en kanal genom skåpen så donet hamnar i framkant/på sidan av skåpet. Vet inte vad som gäller för mig

Tacksam för hjälp!
det vore ju intelligentast att föreningen sköter detta då det gäller samtliga medlemmar, kan ge ett bättre pris oxå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.