Hej alla,

Behöver lite hjälp då jag planerar ett litet projekt i fritidshuset, men sitter just nu i stan och kan inte riktigt mäta/kolla upp vissa saker i huset tyvärr. Har dock lite bilder, så någon kanske kan hjälpa mig i rätt riktning.

Det jag ska göra är att byta ut både ventil och vattenlås i två befintliga diskhoar. Behöver alltså allt nytt, från "bottenventilen" i hon, till vattenlåset och röret som ansluter till avloppet (inklusive de vita "kopparna" som syns på bild 1 och ansluter mot hoarnas undersida). Det bästa skulle vara något sorts paket som innehåller allt jag behöver - om det finns.

Min stora fråga är väl egentligen hur det är med själva hålet i diskhon där ventilen ska sitta. Finns här en standardstorlek, eller är det olika? Går det att se på bild 2 vilken storlek det kan tänkas vara i dessa hoar?

STORT tack på förhand! :heart:

Bild 1 (visar hur allt ser ut under diskbänken):
Undersidan av en diskbänk med synlig rörinstallation och vattenlås, lite städprodukter i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild 2 (diskhoarna med ventilerna i botten, måttbandet är där i annat syfte, tyvärr)
Hand håller måttband vid diskho med synlig bottenventil och diskborstar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Ta dig till Ahlsells eller motsvarande och visa upp dina bilder. Finns säkert standard!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.