Hej,

Vi tittar på ett hus som har fjärrvärme idag och har haft sedan -86 eller -87 växlaren är troligen från då så den går väl så länge den går. Men jag har letat efter ett ca pris på en ny växlare utan lycka. Installation och indragning hittar jag massor med pris på men inte om man bara vill byta ut befintlig utrustning.

Någon som har några tips eller ca priser?
 
En cetetherm mini som tar cirka 200m2 ligger på ungefär 13000 (listpris hos Dahl, exkl moms och rabatter) ska du ha "märkes"reglerutrustning typ simens, danfoss får du lägga på ngn tusenlapp
 
Ahh mycket trevlig information, trodde faktiskt inte det var så billigt! =)

Tack o gott nytt år
 
Det är som sagt listpriset, priset ut till kund är högre, rabbaterna på växlare är väldigt dålig även för stora firmor, ligger på cirka 10-15%. Sen tillkommer det rör, kopplingar, böjar mm för 2-3000 spänn.


Gott nytt år!
 
Priset som du få från istalatören beror också på din förhandlingsförmåga... själv lyckades jag få växlaren för motsvarande Dahls pris utan moms... ändå är jag säkert på att röris tjänade bra på den, då de har alltid diverse rabatter.
 
Tackar för alla svaren! Vi räknar med 20 000 för bytet så får vi se om det håller eller inte. Blir det en slant över så är det ju inte heller fel. :)
 
Hela vårt fjärrvärmesystem är från sent 70-tal och fungerar fortfarande. Vet ej hur det är med ert system men man ska väl inte byta i onödan om det gamla fungerar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.