Hej!
Har totalrenoverat två badrum och fått fuktskada i det nedre. Entreprenören har öppnat upp taket och det är rejält blött i isoleringen. De var ute och kikade och ska nu ta beslut om hur de går vidare.

jag behöver ha ett svar på följande:

Jag misstänker att de gjort fel vid läggning av avloppsrör. De har skarvat gamla och nya rör istället för att byta dem. Enligt en äldre herre som har lite koll påstår han att det är felaktigt och att de borde bytt alla rör eftersom de var så gamla. Han tycker dessutom att det är fel rör vid t kopplingen. Någon vvs kunnig som kan komma med förslag/ synpunkter. Är det byggfusk eller bara otur? Måste veta inför fortsatt kommunikation med totalentreprenör.
 
  • Avloppsrör skarvade med äldre delar under ett renoverat badrum, möjlig fuktskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis öppnat golv och vägg visar blöta isolering och avloppsrör, tecken på fuktskada under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B bf97hen skrev:
Hej!
Har totalrenoverat två badrum och fått fuktskada i det nedre. Entreprenören har öppnat upp taket och det är rejält blött i isoleringen. De var ute och kikade och ska nu ta beslut om hur de går vidare.



jag behöver ha ett svar på följande:

Jag misstänker att de gjort fel vid läggning av avloppsrör. De har skarvat gamla och nya rör istället för att byta dem. Enligt en äldre herre som har lite koll påstår han att det är felaktigt och att de borde bytt alla rör eftersom de var så gamla. Han tycker dessutom att det är fel rör vid t kopplingen. Någon vvs kunnig som kan komma med förslag/ synpunkter. Är det byggfusk eller bara otur? Måste veta inför fortsatt kommunikation med totalentreprenör.
Det finns ingen ! Röris ( om man är riktig röris)
Som lämnar gamla vitplasten kvar i ett bjälklag.
Den kan ha spruckit när in kapningen utfördes.

Det som visas på bilden med det liggande 90 g grenet tex är felaktigt utfört redan från början
Och skulle ha bytts ut vid om dragning
Av grodan. ( Det kan inte vara en röris utb i Sverige som gjort det där )
En Utb röris hade / skall göra om avsättningen
av grenröret och se till att rätt del appliceras

måste tillägga . Jag tycker det är så dålig gjort
Så om det är en utb röris i Sverige som utfört Rör arbetet utan en avvikelse rapport på
Varför han/ hon inte bytt avloppet till helt
Nytt ska certifikatet tas ifrån personen

gör om gör rätt
Mvh
 
  • Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar! Precis som vi misstänkt...

Tyvärr behörig och svensk röris som gjort jobbet. Inväntar fortfarande besked om åtgärd från firman. Tolkar från svaret att allt under att göra om från grund är ett dåligt erbjudande.
 
B bf97hen skrev:
Tack för svar! Precis som vi misstänkt...

Tyvärr behörig och svensk röris som gjort jobbet. Inväntar fortfarande besked om åtgärd från firman. Tolkar från svaret att allt under att göra om från grund är ett dåligt erbjudande.
nu blev jag ledsen på riktigt
En svensk utb röris som inte säger ifrån på vitplast.
Du har ett fuktskadat bjälklag .
Det blir att ta ut allt ! Och göra om från början .
99,9 % säker på att du har en spricka i avloppet och det är orsaken till vatten skadan.

Ska det bli 100% som du betalat för
Är ända medicinen att göra om jobbet

men byt ut han som kallar sig för
Röris om han inte kan uppvisa en avvikelse
Rapport utfärdar till byggaren
 
Redigerat:
Oavsett vad så måste man väl ta reda på var det läcker innan man anklagar nån..............visst är det väl normal praxis att byta gamla plaströr men innan vi vet vad som läcker är det ju fånigt att utgå ifrån att det är just det som felar.
 
S Stefan1972 skrev:
Oavsett vad så måste man väl ta reda på var det läcker innan man anklagar nån..............visst är det väl normal praxis att byta gamla plaströr men innan vi vet vad som läcker är det ju fånigt att utgå ifrån att det är just det som felar.
Vad som läcker .
99,9% är det avloppet . det kommer med all säkerhet finnas en liten spricka
I någon rördel / rörbit
Vet inte hur många stambyten
Badrums renoveringar man gjort på grund av
Vita avloppsrör som spruckit och läckt
( limmade )
Dom spricker till och med av utvidningskonficiensen som blir på plast av temperatur flörändringar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.