Hej!

Jag har köpt ett äldre hus med plankstomme där en av ytterväggarna till 60% behöver bytas. Väggen är ca 11x5 meter och sträcker sig över två våningar. Tanken är att återskapa en plankvägg, alltså inte ersätta med tex regelstomme.

Ungefär hur mycket kan det tänkas kosta att anlita snickare för detta projekt? Jag kommer att göra all rivning själv.
 
Hej och välkommen till forumet!

Jag skulle tro att det kommer att kosta 537.50+ moms i timmen, servicebil, restid och mtrl lär du oxå få betala.
 
  • Gilla
Älskarhus
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Jag skulle tro att det kommer att kosta 537.50+ moms i timmen, servicebil, restid och mtrl lär du oxå få betala.
Tack för svar, och tack för välkomnandet!

Drygt 700/ timmen låter rimligt, men hur lång tid kan det tänkas ta? 40 timmar, är det någolunda rimligt? Är det högt eller lågt räknat?
 
Klassisk fråga av typen hur långt är ett snöre?
Ska syllen bytas? Behöver bjälklag växlas av under tiden? Ska fasad också fixas? Invändiga ytskikt?
Ta dit några som kan undersöka på plats och lämna offert.
 
optimizer optimizer skrev:
Klassisk fråga av typen hur långt är ett snöre?
Ska syllen bytas? Behöver bjälklag växlas av under tiden? Ska fasad också fixas? Invändiga ytskikt?
Ta dit några som kan undersöka på plats och lämna offert.
Jag kommer absolut att ta in offerter, men frågar här eftersom att jag vill få ett hum om saken.

Syllen ska inte bytas, däremot räknar jag med att byta hammarbandet.
Bjälklag bör växlas av.
Fasaden ska inte fixas
Allt annat än stommen gör jag själv, så det ska inte räknas in i detta. Enbart stommen är vad saken gäller. Jag kan själv räkna ut materialkostnaden, frågan är hur lång tid det kan tänkas ta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.