Bor i ett parhus byggt 70 där det från början funnits en innerdörr till ytterdörren. den var borta redan när jag flyttade in. Nu drar det ordentligt genom dörren, jag har förskt sätta dit tätingslist men då blir det problem att stänga dörren ordentligt. Inser att jag måste planera för ett dörrbyte men vet inte var jag ska börja! Vid sidan av dörren finns ett ljusinsläpp som jag vill ha kvar. Någon som har erfarenhet av liknande byte? Tips på företag i Stockholm som gör sånt bra samt tips på bra dörr mottages tacksamt.
 
Visst har jag lite erfarenheter av att byta ytterdörr + sidoglas eftersom vi gjorde det i somras (bor på Värmdö utanför Stockholm). Vi bytte ytterdörr + sidoglas på "huvudhuset" samt ytterdörr på vårt gästhus. Vi valde en dörrar från Diplomat (http://www.diplomatdorrar.se/) som känns helt ok både till kvalitet och pris. Vi valde klass 3 lås från ASSA. Tror vi betalde typ c:a 6 000 kr/dörr samt ytterligare några tusingar för sidoglas och typ 1700 kr/lås.

Vi lät Bygg Ole (www.byggole.se) som finns i Nacka och Värmdö montera det hela vilket de gjorde på mindre än en dag och då även inkl bortforsling av skräp samt såklart ditsättning av nya foder, montering av lås osv. Resultatet är vi kanonnöjda med och har inte annat än gott att säga om dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.