Hej!
Jag skall byta wc-stol. Helt enkelt ta bort den gamla och sätta dit en ny som jag köpt. Vad skall man tänka på? Skall man täta runt den nya stolen? I skruvhålen?
Läste att man även kan silicona fast stolen, om man väljer att göra det,skall man göra något åt de gamla skruvhålen? Det ligger klinkers på golvet och den gamla stolen sitter fastskruvad.
Är givetvis tacksam för alla erfarenheter då jag själv inte har det.
 
Du tätar runt alla skruvhål. Att limma fast den är inte att rekommendera. Skruva är bättre.

/John
 
john_l skrev:
Du tätar runt alla skruvhål. Att limma fast den är inte att rekommendera. Skruva är bättre.

/John
och varför ska man inte limma den det gör vi oftast när vi renoverar badrum numera!
Skall man sedan ha bort den så är det bara att plocka fram pianotråden! så silicona fast den du,
 
Jag siliconade min nya stol, funkade skitbra.. :) Så slapp jag göra nya hål i klinkersen på köpet.. Har inte en aning om vart mina golvvärmeslingor är, vilket gör att jag inte ville göra hål i onödan.
 
Hmmmm.......... får kolla om den nya stolen passar i de gamla hålen annars får det nog bli silikon. Vad rekommenderar ni för märke? Sort? Är det ett måste att sätta i en ny "muff"? Eller kan man använda den gamla om den ser OK ut?
 
Om du skruvar, se till att dra den sista biten för hand så du inte spräcker porslinet.
Byt muff, den kan ha stelnat samt fått "hålet" uttänjt. Du ser i och för sig i vilket skick den är då du tar bort stolen.
 
När behållaren gått sönder på min gamla stol så skulle jag byta, men när den nya stolen ställdes på plats, så täckte den inte samma yta på golvmattan. Golvmattan hade fått en lite annan färgnyans där stolen täckt mattan, så det såg fördjävligt ut!
Bytte istället cisternen så att delen som står på golvet kunde behållas.
 
Kurtivan skrev:
När behållaren gått sönder på min gamla stol så skulle jag byta, men när den nya stolen ställdes på plats, så täckte den inte samma yta på golvmattan. Golvmattan hade fått en lite annan färgnyans där stolen täckt mattan, så det såg fördjävligt ut!
Bytte istället cisternen så att delen som står på golvet kunde behållas.
finns wc med sk rot fot som täcker det mesta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.