Hej
Har ett vattenfilter i kåken som jag aldrig bytt då jag inte bott där så länge, men jag kan inte hitta några märkningar alls på det så vet inte vad jag ska beställa? Jag antar att det sitter nån filterinsats så att man inte behöver byta hela allt ?
Nån som har koll ?
 
  • Vattenfiltreringssystem med blå patron, rör, ventiler och skugga på vägg i hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Tror det bästa är att fråga gamla ägaren. Det finns rätt många olika typer av filterinsatser. Det verkar vara ett dupont-filter.
T.ex.
http://www.vattensystem.se/patronfilter-paket-1-st-10-filterhus
http://www.vattensystem.se/patronfilter-paket-1-st-10-filterhus-2

T.ex. kan man sätta in en insats som renar bort partiklar, men det går även att sätta in en insats med aktivt kol som även tar bort ämnen som ger oönskad bismak. Om du öppnar filtret kanske du ser hur insatsen ser ut, det kanske ger sig själv då, i alla fall om det verkar vara identiskt mot någon av länkarna ovan.
 
B BSOD skrev:
Tror det bästa är att fråga gamla ägaren. Det finns rätt många olika typer av filterinsatser. Det verkar vara ett dupont-filter.
T.ex.
[länk]
[länk]

T.ex. kan man sätta in en insats som renar bort partiklar, men det går även att sätta in en insats med aktivt kol som även tar bort ämnen som ger oönskad bismak. Om du öppnar filtret kanske du ser hur insatsen ser ut, det kanske ger sig själv då, i alla fall om det verkar vara identiskt mot någon av länkarna ovan.
Tackar, börjar där får se då 🙂
 
Bör stå på filtetinsatsen vad det är för ett filter!
 
Sen tycker jag det är lite konstigt att man satt ett vattenfilter i ett vattenkänsligt område? Trägolv och spånskivevägg, och man ska blaska med ett filterbyte?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Sen tycker jag det är lite konstigt att man satt ett vattenfilter i ett vattenkänsligt område? Trägolv och spånskivevägg, och man ska blaska med ett filterbyte?
har en balja man skjuter fast under när man gör bytet, men ja klart de inte optimalt med spånskivor runt
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.