Hej, jag har byggt in familjens mobilsladdar i tv möbeln. Jag skulle vilja ha en knapp/strömbrytare som man kan stänga av strömmen till grenkontakten när dom inte laddar, ungefär som på bilden, tanken är då att köpa den där, men byta ut strökontakten mot en liten mindre som går att sätta in i möbeln på ett snyggt sätt, kan man hitta dessa på bauhaus tro?

Inbyggda mobilsladdar och strömbrytare i en öppning av en tv-möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Strömbrytare med en knapp och 1-vägs grenuttag på skärmbild från webbshop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan du inte ha en fjärrströmbrytare och en väggsändare som du trycker fast på valfri plats på din bänk?
En mottagare för 100kr och en knapp för 170kr.

Eller en sändare WBT-912 som du sedan kopplar en valfri strömbrytare till.
 
Jo det ju också funka, men vill ha en liten knapp som inte syns så mycket.
 
Som sagt med sändaren WBT-912 kan du koppla valfri liten knapp som du tycker passar.
 
Varför vill du stänga av strömmen till laddarna?
 
Gillar inte att det går ström till dom när dom ligger utdragna på bänken, även om usb laddaren som dom är kopplade har överspännings/överströmsskydd, har en 2 åring hemma.
 
Ok, ska kolla in sändaren etompau, tack
 
Det är ju bara 5 Volt. Borde inte vara farligare än att ha en ficklampa liggandes framme...
 
Mobilladdare (i alla fall till iphone) ärgar något fruktansvärt om en tvååring stoppar dem i munnen med spänning på. Blir helt oanvändbara.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
M
T thomasloven skrev:
Mobilladdare (i alla fall till iphone) ärgar något fruktansvärt om en tvååring stoppar dem i munnen med spänning på. Blir helt oanvändbara.
Haha! Det där vet man inte utan erfarenhet :D
 
T thomasloven skrev:
Mobilladdare (i alla fall till iphone) ärgar något fruktansvärt om en tvååring stoppar dem i munnen med spänning på. Blir helt oanvändbara.
Kanske du ska sluta mata tvååringen med ättiksgurka.
 
  • Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
C Challe777 skrev:
Jo det ju också funka, men vill ha en liten knapp som inte syns så mycket.
Stoppa fjärrkontrollen i fickan så syns den inte. :D
 
Om du vill ge dig på lite hempul kan du köpa en strömställare för 230 V ac för inbyggnad på t ex Conrad. Du får såga/borra upp ett motsvarande hål i din möbel och dra sladdarna bakom panelen. Men tänk på säkerheten och isolera alla trådar med extra skyddslang och fastsätt odentligt.
Ibland kan man även återvinna en sådan liten strömställare från en kaffemaskin eller en kupevärmare eller en grensladd eller ...

MEN OBS! Gör det bara om du vet säkert vad du gör.
 
Jag tänker ett scenario där transformatorn failar och skickar ut 220 volt ut i laddsladden, ossanolikt kanske men man vet aldrig tänker jag.
 
Kanske bättre då att ha laddutrustningen på en plats utanför räckvidden för 2-åringen.
Sett till antalet USB-laddare som finns i drift så är min uppfattning att de är tillförlitliga.
Problemen ligger snarare i defekta laddkablar och kortslutning i energitäta batterier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.