Jag har en ny spolarknapp liggande och vill byta ut min nuvarande då texten gårr bort. Hur lossar man enbart själva knappen och sätter dit den nya?
IMG_2586.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Y
Kör ner en kniv i springan vid loggan. Knäck upp knappen...

Ramen sitter fast med en blå plastmutter och en svart hake. Lossa samtliga saker. Dit med en ny.

Vanligaste felet är att fjädern under knappen har gått av. Kännetecken: knappen åker inte upp direkt utan stannar nere en stund medan den spolar.


Gustavsberg 325 X (1985-1995)

Reservdel:
* nt-21 try Cke/ram vit
* RSK: 788 01 52
* Pris: ca 150kr. Finns troligen i alla vvs butiker. Samt nätet: https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/reservdelar-wc-stolar/gustavsberg-tryckanordning-nt-21-vit

-------------------

Tappa inte porslinslocket i golvet, finns en som gör nya lock i plast nuförtiden men dessa är lika dyra som köpa ny toalett. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Men om jag bara ska byta knappen, inte hela ramen, räcker de då med att poppa upp knappen med kniv och ersätta med ny knapp?
 
Y
Ja. Men när du nu ändå har köpt knapp och ram paket så är det väl kul med en blankvit och fin ny ram också på toaletten.
 
aha du menar då (y)
tack!
 
Krilleman
Yrrol skrev:
Ja. Men när du nu ändå har köpt knapp och ram paket så är det väl kul med en blankvit och fin ny ram också på toaletten.
Rörmokar-godis.

Jag blir alldeles knäsvag! :wow:
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Eller kör lite starkare rengöring och putsa bort det sista av texten också!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.