Hej, jag har en sommarstuga som har en risig plintgrund. Jag kan mura så jag tänkte att jag skulle mura upp en grund av leca block istället för befintliga plintarna, Det jag behöver hjälp med är hur jag ska göra innan jag börjar mura? jag vill ju inte gräva till frostfritt så jag antar att jag behöver isolera, packa med grus mm? nån som vet detta får de gärna skriva ner allt i den ordningen det ska göras, hur djupt jag behöver gräva även hur brett, vad jag ska fylla samt hur tjockt mm, kan även tillägga att jag hade tänkt göra det i 2 etapper. 2 sidor denna sommar och resterande nästa på grund av tidsbrist, stugan är endast 35m2 så att palla upp den är inget problem, det har jag redan gjort när jag rätade till plintarna. Det jag vill ha hjälp med är att få själv grunden att inte "röra" på sig, så inte vad som ska fyllas under stugan mm.

Tack på förhand.
 
Att inte gräva till frostfritt förutsätter isolering och att du håller varmt i stugan hela tiden.
Annars gräv till frostfritt men isolera och sätt platon samt dränera ordentligt... Bäst
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.