Har haft en liten stödmur med gammal knäcksten mot gatan som jag nu ska byta till Benders Labyrint Skarp Maxi.
Närmast muren har det stått en häck som jag har tagit bort och ska bara ha gräsmatta istället.
Jag har tagit bort alla knäckstenarna och under dem ligger det sättsand. Gissar att allt anlades i samband med att huset byggdes 1979.

Tror ni jag behöver gräva bort sanden ner till bärlagret och fylla på nytt bärlager därifrån eller kan jag lägga i duk redan nu och fylla på med nytt bärlager, packa och ny sättsand?

Under åren har det lagts på ny asfalt på gatan så jag behöver ju få upp nivån en del...

Ska endast ha 3 murstenar i höjd på högersidan av entrégången och 2 stenar på vänstersidan, fixerar stenarna med stenlim...borde väl räcka att ha ca 3cm under asfaltskanten?
 
  • Rad av halvt borttagna betongstenar vid trottoarkant med gräsmatta och jord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Husfasad med borttagen häck bredvid grävmärkt stödmursgrund vid gata, redo för ny mursten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppgrävd stödmursplats längs gata med borttagna stenar och synlig sättsand, verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.