Har ett äldre hus med källare som har totalrenoverats och byggt ut 70kvd . Samtidigt byggdes gamla delen om.

Men i den äldre delen från 59 knakar och svajar golvet.
Men bara runt murstocken är problemet. Alla golv runt murstocken.

Antar att det har blivit varmt och typ bjälklag under har slagit sig eller liknande.?

Målade en fin bild :)
Blå färg har jag störst bekymmer med.
Och där vill jag riva upp laminatet och golvskivorna.
Gul färg är golvet "delat" nu så där ifrån kan jag bryta av allt.

Om man tar upp golvet,skivorna. Kan man kapa av bjälklag och byt ut de dåliga/alla eller håller de uppe husets stabilitet så man måste försöka fixa de som är ojämna och låta orginalet vara?

kanske blev rörigt nu.
Hoppas någon förstår. Bifogar bild. Handritad planritning av ett hus med markerad problemzon runt en murstock samt utdelade golvområden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Murstocken måste passera genom bjälklaget, som därför är avväxlat runt murstocken. Jag tror att dina problem har med detta att göra. Du behöver frilägga golvbjälkarna framför murstocken där du har din blå markering för att man ska kunna studera problemet närmare.
 
Okej. Men kan man kapa av den hur som helst? Eller får man kapa en i taget och fixa de?
 
Det finns en avväxlingsregel som går strax intill murstocken (i vågrät riktning på ritningen) på båda sidor. Om denna regel är skadad blir det svajigt. Du kan inte kapa av någon regel. Dåliga måste bytas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.