Hej!
Vi har en gammal utkastare (eller vad den här varianten nu kallas?) på gräsmattan bredvid brunnen. Den läcker som ett såll och måste åtgärdas på nåt sätt. Jag har dock väldigt dålig koll på sånt här och hoppas att någon kan hjälpa mig att klura ut hur allt hänger ihop.

Rostiga rör och en utkastare på en gräsmatta bredvid en brunn, redo för utbyte. Bakgrunden visar suddigt en trädgård med en rödmålad byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på en rörkoppling utomhus med tre markerade rör, A, B och C, omgiven av lera och vatten, som läcker och behöver bytas ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostig utkastare med tre anslutningar märkta A, B och C. Utkastaren är placerad på marken vid ett hål. Svart slang går in i anslutningarna A och C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal och rostig utkastare på gräsmattan med märkta rör. A pekar mot brunnen, B mot hydroforen, och C går förbi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Planen just nu är att plocka bort denna och sätta en ny och lite modernare utkastare på väggen till pumprummet istället.
Kan jag bara skarva ihop A+B? C går bara förbi vad jag kan se

Mvh
 
Du har idag en vattenpostventil, likt följande,
https://www.rinkabyror.se/artikel/vattenpostventil/
Skulle tippa på att du idag har en T-koppling som vattenpostventilen ansluter mot.

Om du gräver ut lite mer och försöker få bort oxider/salter/mm från kopplingarna så är det lättare att se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.