Hej,

Har bytt alla termostater i huset förrutom 3 st som har denna termostat/vred.

Finns det en ventil med pinne under denna om jag demonterar den? Kan jag annars montera på en sån ventil själv? Isåfall hur borde jag göra? Tömma elementet på vatten innan?

Skulle vilja ha en Tado smart termostat på dessa om det är möjligt.

2 av 3 element läcker det ifrån vredet när man justerar dom och föredrar att ha alla samma märke på termostaterna. Termostatvred med texten "NAF" och justeringsmarkeringar, monterad på ett element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal radiatorventil med termostatvred på ett element, något slitet, mot en kaklad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tacksam för svar.
 
Man kan tappa ur systemet och byta hela insatsen i ventilen till RSK 480 52 50 så passar sedan en MMA termostat på gängan. M28×1,5. Tado har jag ingen aning om vilken gänga den har?
 
J Josth skrev:
Man kan tappa ur systemet och byta hela insatsen i ventilen till RSK 480 52 50 så passar sedan en MMA termostat på gängan. M28×1,5. Tado har jag ingen aning om vilken gänga den har?
Tado kommer med 6 olika adaptrar så det funkar nog med det vanligaste måttet. Vill ej ha något annat än Tado, men det verkar som att jag behöver byta ventilen ändå?
 
Ja antingen byta insatsen eller hela ventilen. Danfoss ventiler är ju bra och bör säkert passa, M30×1,5.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.