som rubriken lyder, vad ska man välja?

Har tittat lite på fläktwoods RDKR och REGO 200VE EC vad finns de mer för alternativ?
vad har ni?
 
Swegon Casa R85.
 
Tjoa skrev:
Swegon Casa R85.
okej. den såg ju roligare ut än REGO. sitter anslutningarna som på bahco minimastern?
 
Den finns i både höger och vänster utförande. Det jag gillar med dem är att de ger mer luft än fläktwoods rdkr och därmed kan de köras på lägre hastighet, vilket i sig ger mindre ljud.De brukar ligga ganska lika i pris om man jämför med Fläktwoods. Sen har de en bättre utvecklad styr med mer valmöjligheter om man köper till deras styrpanel.
 
då har jag bestallt en "Swegon casa R85" nån som har erfarenhet av denna?
 
obba skrev:
då har jag bestallt en "Swegon casa R85" nån som har erfarenhet av denna?
Nja, vi har monterat över 400st sådana. Har injusterat lite över 300 av dem. Tycker de funkar bra, och är det något som strular med dem har Swegon en kanon bra support på dem med egna servicekillar som löser det jag inte hinner med själv att åtgärda.
Se till att du får en R85b. Det är sista versionen.
 
Tjoa skrev:
Nja, vi har monterat över 400st sådana. Har injusterat lite över 300 av dem. Tycker de funkar bra, och är det något som strular med dem har Swegon en kanon bra support på dem med egna servicekillar som löser det jag inte hinner med själv att åtgärda.
Se till att du får en R85b. Det är sista versionen.
okej. ska se om jag får den senare versionen, är de mycke som skiljer dom åt?
har du nån aning om vad nya filter kostar?
 
Ja det är en del. Nyare programvara, Bättre växlartätning samt lite mer ork i fläktarna.
Tror filterna ligger runt 600kr inkl moms för 2st F7 filter som bytes 1ggr per år.(Tror) Har för mig det låg på det sist jag beställde hem.
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
nu har jag fått hem aggregatet, PRO85BRL heter de, är de den senaste modellen tro?
 
Japp.
 
Tjoa skrev:
Japp.
gött :)
 
Ta gärna bilder på det nya och gamla aggregatet och hur du löser installationstekniska frågor....
 
ska försöka knäppa lite bilder. ska byta aggregatet på måndags kvällen..
 
Tjoa skrev:
Nja, vi har monterat över 400st sådana. Har injusterat lite över 300 av dem. Tycker de funkar bra, och är det något som strular med dem har Swegon en kanon bra support på dem med egna servicekillar som löser det jag inte hinner med själv att åtgärda.
Se till att du får en R85b. Det är sista versionen.
Hej! Har en fråga om Swegon Casa R85. Vi är på gång att köpa en lägenhet med en R85 i en liten klädkammare placerad i sovrummet. Aggregatet är i sin tur monterad på en betongvägg i garderoben som vetter mot grannlägenheten. Hur är det med ljudnivån på R85? Kommer man kunna sova gott?

/Oskar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.